Direktlänk till inlägg 31 oktober 2010

Sköna resultat!

Av Andreas - 31 oktober 2010 19:27

Vilken idrottshelg rent resultatmässigt! AIK Fotboll slog Elfsborg med 2-0, Bangura låg bakom båda! Vilken lirare! Nu är AIK mer eller mindre klara för allsvenskt spel, så skönt! Juve slog igår tillbaka Milan borta, ruskigt starkt. Säger bara Kung Del Piero! 200:e ligamålet. Inte konstigt att jag har en liten staty av den mannen här hemma i köket. Liverpool har rest sig och slog idag Bolton borta, nice! AIK Hockey såg jag besegra Linköping igår, 2-1. Livet leker ;)


Sist men inte minst så har vi våran övertygande seger borta mot Jakan i innebandyn. Segern skrevs till 8-4, då vi vid 8-2 ledning valde att sluta spela slutet av den sista perioden, lite trist men 3 poäng är det som räknas! En stark laginsats där jag vill nämna Chrisse som idag dundrar in 3 kassar, extra skönt att det lossnar för Chrisse! Alla ska ha ett stort plus!! Men jag vill också lägga till Ante Tarander som idag debuterar i kassen och gör det mycket bra! Vilken bredd vi har, 3 keeprar som har gått runt, och alla är riktigt bra. Vi saknade idag också en hel del viktiga spelare, Choppler, Isen, Dajje, Stenis flera av dessa ordinarie spelare. Men ändå vinner vi klart, ett styrkebesked! Vi gör väl kanske inte vår bästa match i år, men segern var odiskutabel! Jakan är som vanligt ett ruggigt trevligt gäng att spela mot, svårspelade tycker jag faktiskt. Alla sliter som djur och så har dom ett par toppar, kapten Sonnevi är riktigt bra(trots fasthållningar av motspelarnas klubbor i sina coast to coast). Hoppas Jakobsberg håller sig kvar. Kärt återseende för mig också i dagens domarpar, gamla VBK-profilerna, Dahl och Laurell. Dom skötte sig mycket bra!


Min granne har börjat ringa mig om tipsresultat i innebandyn. Jag gav tipsen igår om att lira Pixbo borta mot Falun, och Dalen hemma mot Caperiotäby. Båda satt såg jag nu, det var riktigt bra odds på dessa matcher!


Nu ska jag vila mig lite efter en god Taco-middag signerad Frugan, lägg därtill AIK fotboll på TV och segern där! Ska bara försöka få min huvudvärk att försvinna också.


Näe, dax för lite innebandy med sonen i vardagsrummet, sedan blir det till att vila bort den förbannade huvudvärken jag fått...


Rickie fick inte den bästa uppladdningen inför deras match borta mot Dalen idag. Han sov på soffan hemma hos mig inatt då han lyckades bryta av sin nyckel i låset och inte kunde komma in hemma. Trots det pillade han in en del poäng, starkt!


Just det, ett skönt resultat till. Slevik vann igår med 11-2 och leder precis som oss i Kungsängen sin serie! Härligt!


Hejdå Hejdå!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards