Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Andreas - 25 februari 2010 16:52

Träningen igår var precis som vanligt, sett till antalet spelare. Vi var 11 tappra + 2 slipsar som slöt upp. Undrar vart hela truppen har tagit vägen dom sista veckorna?? Jag kom hem sent igår kväll efter en övernattning i Karlstad och 85 mil i bilen på två dagar. Snabbt i med lite mat och direkt till träning i princip. Kul att man "offrar" tiden man gör på innebandyn när inte alla verkar känna likadant. Träningen blev iof sig bra och vi hade riktigt roligt. Spelet var faktiskt också helt ok trots den långa frånvarolistan. Men någonstans får jag känslan att jag har en annan ambitionsnivå än många andra? Hoppas att jag har fel.


Träningen igår var flyttad pga rasrisk i Viksjösporthall. Återstår att se om vi kan lira där på söndag? Vaxholm väntar på hemmabana. Jag kan lira var som helst förutom i Kallhällssporthall. Men där var det ju läckage förra helgen så den borde vi slippa om en flytt skulle bli aktuellt.


Får se om det blir träning med Hökarna ikväll. Ska ringa coach Mörk och stämma av om man som vanligt är välkommen ner. Hökarna som för övrigt torskade borta mot Skoghall i helgen. Manfallet var stort även där och jag tror att man skrapade ihop ca 10 gubbar till bortamatchen. Tungt!


Såg Sverige åka ur i hockey OS imorse. Jag var väl en av få som trodde att Slovakerna skulle stå som segrare. Hade en känsla att deras defensiva spel med snabba spelvändningar skulle passa Sverige illa. Jag nämnde detta för Isen igår, men han viftade bort det och sa att det skulle bli en lätt Svensk seger. Tyvärr fick jag rätt...


Vi vann iaf herrstafetten! Imponerande!


Nu måste jag börja kolla av vad det ska bli för mat. Samt att jag måste försöka mig på att byta batteri på frugans bil. Tilläggas bör väl att jag aldrig har gjort detta förut...


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards