Alla inlägg den 9 maj 2010

Av Andreas - 9 maj 2010 21:51

Så var man tillbaka i kalla Sverige. Veckan i Turkiet har varit fantastisk! Otroligt lyckat från start till mål. Vädret har varit fantastiskt och pendlat mellan 27-30 grader hela veckan och strålande sol. Men det bästa är nog ändå kvällarna, runt 23 grader och man sitter och äter och dricker gott i T-shirt och shorts, underbart helt enkelt. När man har det så funderar man varför man bor i detta klimat... Landade på Arlanda inatt och tempraturen var 3 grader, jag hade shorts och t-shirt. Lite optimistiskt kanske, höll på att frysa ihjäl...


Har både badat i havet och i poolen. Stort för att vara jag!


Har sovit nästan hela dagen idag, sov till klockan 13. Kom hem sent på natten, eller tidigt på morgonen om man så vill. Nu kastas man rakt in i vardagen igen. Jobb imorgon igen. Snacka om omställning.


Var tydligen efter magget i min rapportering gällande AIK och Skoghall samarbetet. Vilket jag såklart borde vara. Mitt jobb är inte innebandyrapportering. Ber om ursäkt för mitt felaktiga påstående ;)


Hade tokfel enligt mina derbytankar. AIK förlorade mot lillebror. Tur att man var bortrest. Men jag såg straffsituationen när AIK ledde med 1-0. Är inte det solklar straff så kan man undra vad som är straff egentligen!? Mål där och matchen hade kanske blivit annorlunda? Sedan följde man upp med ett ras mot götet borta, förlust där kan man kanske ta med tanke på alla segrar mot götet sista tiden, men inte sättet och resultatet. Pinsamt! Skönt som sagt att man missat den bedrövliga veckan för gnaget.


Såg iaf gnaget idag. Äntligen seger! Inte imponerande på något sätt, men ack så viktigt med dagens 1-0 mot Trelleborg! Tyvärr måste det sägas, men Bojan håller inte i dagsläget och det var faktiskt bra att han satt på läktaren.


Har Sverige-Norge på i bakgrunden, hockey-VM. Inte spännande direkt. Men viktigt med seger där, lär väl få ett antal SMS annars från mina Norska vänner räknar jag med... 3-2 till Sverige nu, kom igen!


Innebandymässigt så är ingenting klart för egen del. Hoppas få något klart inom kort.


Hässelby ska ha möte för sin spelartrupp på torsdag. Jag kanske ska vänta med med att dömma ut samarbetet med AIK innan jag får höra vad som sagts där. Ska bli intressant att höra.


Joppe och Matin har varit här med sina kids idag. Fullt hus med andra ord och alltid lika trevligt att träffa sina kompisar. Sedan stannade Joppe med Familj kvar och åt middag, hemgjord pizza av frugan. Fanstastiskt gott!


Fick lite mersmak för semester nu när man varit borta. Men man kommer väl in i vardagen igen... Längtar till sommaren nu!


>>> Mr Kungsängen, har tyvärr inte sett intervjun, men jag kan förstå vad du menar.


Hur ska man göra med innebandyn.... klurigt det här.... Dags att ta beslut snart....


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards