Alla inlägg den 1 juni 2010

Av Andreas - 1 juni 2010 23:22

Har varit och tränat ute i Kungsängen ikväll. Rent prestationsmässigt en riktigt dålig träning från min sida. Bara att erkänna att man är för dåligt tränad just nu, orkar inte riktigt. Men konstigt är iof inte det, då det bara är början av Juni. Jag kommer att vara "fit for fight" när serierna drar igång, jag är inte orolig. Blev mycket fys idag, något som sagt behövs. Är lite mör i kroppen men känner samtidigt en riktigt skön känsla av att ha fått tränat lite ordentligt. Joppe var med och körde igen, alltid lika kul. Grymt kul även att Isen hittade ut till skogarna för att köra lite plast, såg riktigt bra ut.


Vill bara berätta att på fysen i slutet av träningen så skulle man vara två och två. Jag körde med Joppe och man skulle bära varandra som små barn ungefär. Det som hände var att när jag skulle bära Joppe la han av en skit som luktade så illa som bara Joppes kan göra. Ni som känner han vet. Den här var ändå nästan lite värre än vad dom brukar vara och jag var tvungen att avbryta och höll faktiskt på att spy av en skit för första gången i mitt liv, stod och "hulkade" och hostade ett tag men lyckades hålla det tillbaka. Har aldrig upplevt en sån vidrig lukt, så nära och rätt i ansiktet på mig.... Går inte ens att beskriva, men det var inte långt borta att jag kräktes på riktigt.


Har jobbat lite nu på kvällen efter träningen också. Nu väntar disken på undervåningen, spännande...


Nej, trött som satan nu. Vet att det ändå kommer att ta lång tid innan man kommer i säng och sommnar... Så imorgon är man trött som vanligt.


Joppe fyller år imorgon! Hurra hurra hurra! Grattis i förskott!


>>> Emil, Jag vet. Jag vill självklart lira med dig! Men det är klurigt vet du... Ses på träningen imorgon.


>>> Peter, Kul med kommentarer. Tack för orden om att jag behövs. Men dock ställer jag ett stort frågetecken till Island???!!!!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 1 juni 2010 07:45

Ny vecka, nya möjligheter. Helgen är över. Kollade självklart Eurovision i lördags. Tyskland vann vilket var helt ok, en av mina favoriter. Gillade även Grekland, Azerbaijan, Armenien. Turkiet var också helt ok. Men som jag sagt tidigare så är det märkligt att inte Sverige kom med om man ser vissa av bidragen. Kolla England, Island, och Ryssland. Pinsamt dåliga! På natten blev det NHL-finalen, kul match men man var hyfsat trött på söndagen. Gick och la mig vid 5 på morgonen. Har också blivit en del Battlefield 2 på nätterna, så lite sliten är man.


Har sagt så förr, men säger det igen. Denna vecka bör bli en avgörande vecka gällande min innebandy nästa säsong. Blir minst en träning med både Kungsängen och Bele. Sedan får vi se i slutet av veckan hur man gör. Känns faktiskt lite jobbigt det här och det är två föreningar där jag inte har lust att göra någon besviken, bra folk runt båda lagen.


Jag har återigen lyckats slussa en spelare till min gamla klubb i Norge, Slevik. Det är nämligen Fred Lafquist, målvakt i Spiders förra säsongen, som har valt att skriva på för Slevik. Väldigt positivt! Nu har Slevik stärkt upp på dom positioner man behövde och jag tror och hoppas att man kan utmana om medaljerna iår igen. Förutom en duktig keeper så är Fred en bra kille vid sidan av planen också. Grymt bra jobb av Ole-Richard och Co för att få värvningen i hamn. Vill också passa på att tacka för dom fina orden på hemsidan. För dom som vill läsa om övergången samt en liten intervju med Fred så är det bara att följa länken här på höger sida i bloggen. Enda minuset är väl att jag nu sett till att våran keeper i SIL laget försvinner. Får se om Presidenten Christian "Isen" Isaksson förlåter mig och att vi kan hitta en ny keeper.


Har köpt fler stickers till VM-albumet. 10 paket, tog en liten stund att klistra in. Lästa på Gittans blogg att hon också gillar dessa stickers. Länk till Gittans eminenta blogg finns också i länksamlingen till höger.


SM-finalen i innebandy flyttar till Malmö. Vet inte om jag bryr mig så mycket, brukar inte närvara på plats iaf.


Både Järfälla och Hässelby här ute i mina trakter söker tränare. Hässelby vet jag att dom letar, Järfälla borde göra det efter Borgqvists avhopp. Ska bli intressant att se vem respektive klubb får då dom nu lär konkurera om att hitta ett tränarnamn. Tränare växer ju inte direkt på trä`n...


För första gången på 10 år så står jag utan klubbsponsor. Har haft Jolly ett antal år för att dom sista 5-6 åren ha spelat med Fat Pipe. Men så är det, och inget konstigt med det. Kan nog bli så att jag kör med Blast iår, vi får se. Det verkar ju fungera bra för Rickie iaf...


Nån som har en stor skåpbil eller släpvagn? Har 6st gamla byråer samt en massa annat som måste till tippen...Jobbigt att ta tag i det bara...


Vill renovera badrummet också, kakla samt in med ett bubbelbad. Tyvärr så har man ju tummen mitt i handen och kan inte göra något sånt själv. Nån som har tips på hantverkare?


Nu måste jag arbeta vidare, ska ut på några kundbesök idag.


Ha en bra vecka!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards