Alla inlägg den 4 juni 2010

Av Andreas - 4 juni 2010 11:00

Så är veckan snart över igen, fredagen är här! Har iof en hel del jobb kvar och min kollega i Skåne har slutat vilket inte direkt innebär mindre jobb. Ensam i Sverige just nu...


Tränade plast med storsatsande laget ute i Kungsängen igår. Återigen en vecka med tre stycken två timmarspass irad, trött.... Coach Mörk körde ännu en gång en hel del fys, fast inte riktigt lika mycket som i tisdags, men jag kan lova att kroppen värker idag. Har ont i muskler som jag inte visste fanns...


På träningen igår gick det iaf bättre än i tisdags, hade varit ännu bättre om jag slutar träffa målramen hela tiden. Tror jag prickade ramen fyra gånger igår, fast en av dom var faktiskt inne. Körde med Isen och Mange-gol. Vi har ett ruskigt bra spel tillsammans till och från, tacksamt för mig att få spela med två så duktiga spelare. Inget nytt direkt iof, vi spelade ju en hel del tillsammans förra året i Bele.


Bele då? Jo jag var nere och körde där i onsdags, bra fart där med och en del nya ansikten som var duktiga. Vi körde även denna gång med att vinnande laget fick Gainomax som sportchefen köpt. Och även denna gång stod man som vinnare.  Helt plötsligt dök det upp en del skitsnack om Malmqvist i Beles gästbok, luktar avundsjuka lång väg. En kanontrevlig snubbe, och det vet jag då vi känner varandra lite grand sedan tidigare, som kommer att lyckas riktigt bra i Bele. Malmqvist har även erbjudit mig att låna en lastbil för att kasta allt mitt skräp, som sagt en grym snubbe! Både Bele och Kungsängen kommer att bli bra nästa år.


Min gamla polare från Hässelby Mattias "Foppa" Norman är klar för Järfälla. Inget nytt för mig då jag vetat om det ett bra tag att han skulle gå dit. Men med respekt för Norman har jag inte velat skriva om det här. Blir ju tillslut så att ingen vågar berätta något för mig av rädsla att det hamnar på bloggen. Men se, allt hamnar inte på bloggen. Lycka till Foppa, en viktig värvning av Järfälla.


Jag vet även om en tränare som Hässelby har kontaktat. Han skulle på möte där förra veckan. Undrar hur det har gått? Återigen så är det hemligt vem det handlar om.


Bele-Jocke har återigen skrivit ett blogginlägg på bloggen Forza Bele. Kul att se att det rör sig i den bloggen igen, en riktigt kul blog. Det var på tiden, senaste inlägget innan gårdagen var 5 April.


Både Mange och Mörken ska söka tjänsten som blivit ledig på mitt jobb. Hoppas att någon av dom får den. Men det kan bli långa resor då distriktet det handlar om är södra Sverige...


Äntligen sparkade mitt kära Liverpool Benitez! Tack för allt du gjort, men det var på tiden. Nu börjar jag få lite hopp inför nästa säsong igen!


Ikväll ska jag försöka få tid att spela mitt senaste köpta spel, Red Dead Redemption. Har haft det sedan i tisdags men inte hunnit spela ännu, skandal! Men ikväll är det dags, ska tydligen vara grymt! Finns en chans att det blir "nattsudd" här hemma ikväll...


Om en vecka börjar fotbolls VM, längtar!


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!









Ovido - Quiz & Flashcards