Alla inlägg den 2 mars 2008

Av Andreas - 2 mars 2008 22:12

Så var serien och även helgen över. Vi avslutade med att slå Handen med 10-4. Vi gör en helt ok insats och är klart bättre än Handen matchen igenom. Finns inte så mycket i övrigt att skriva om matchen, Ekdahl var bra i målet och Christian "Isen" Isaksson gjorde 3 mål och passade till 1 och var bäst bland utespelarna.


Tullinge trillade överraskande ur våran serie tillsammans med enligt mig mer väntat Lillån. Åkersberga behövde vinna med 2 mål, det avgörande 7-5 målet mot Tullinge gjordes med endast 1 sekund kvar att spela! Snacka om dramatik! Snacka om glädje hos Ackers och vilken otroligt tung dag för Tullinge, går inte ens att föreställa sig. Nu åkte ju Tullinge ur, men även om dom hade hållit sig kvar så tycker jag att Tullinge är årets flopp i div 1 mellersta. Man har många namnkunniga spelare till förfogande och var tippade som ett topplag av både sig själva och folk runt omkring.


Farsta trillade även dom ur div 1. Också ruskigt överraskande, även här är det ett lag som var tippat för toppen av serien. Tyresö/Trollbäcken spelade ur rivalen Farsta genom att slå dom med 4-3 idag. Sundsvall skickar nog ett stort tack till T/T vilka alltså såg till att Sundsvall höll sig kvar. Med ca 5 1/2 min kvar av matchen i Farstahallen så var Farsta ett div 1 lag, sen rasade det.....


Umeå tog klivet upp till SSL tillsammans med Västerås och Mullsjö. Blir ett tufft år för nykomlingarna, men det är i alla fall som det borde vara enligt mig, vinner man en serie så ska man gå upp! Inte en massa kval och skit, att vinna en serie är inte lätt.


Hörde lite kuriosa igår, vi har denna säsong använt oss av 30 spelare i årets serie. Slå det om Ni kan.....


Jag får väl passa på att skryta lite över mig själv här också, jag är stolt vinnare av poäng och skytteligan i Hawks i år.


Igår var vi ute på stan med laget. Riktigt bra uppslutning! Riktigt kul! Och riktigt mycket dricka..... Jag var nog först hemma av folket som rörde sig på stan igår, jag var hemma vid ett snåret. Tack för en trevlig kväll grabbar!!


Nu väntar en veckas vila, sedan tränar vi på som vanligt fast med skillnaden att vi tar bort ett av tre träningstillfällen i veckan. Mitt kontrakt går ut i April och man måste ta en funderare på hur man ska göra nästa säsong. Får se om Hässelby vill ha kvar en först och främst, ännu har jag inte hört något Björne ;-)


Vi har en ruggig kapacitet i truppen, och jag hoppas att dom flesta stannar och kommer tillbaka grymt revanchsugna!


Juve lyckades tappa en 2-1 ledning med kvarten kvar att spela till förlust med 3-2 hemma mot Fiorentina. Fan vad illa! Blir så j-la sne......


Pool körde över Bolton borta idag, 3-1. Ingen höjdarmatch men dock 3 viktiga poäng. Hyfsad tavla av Finnen Jäskeleinen i Bolton kassen på Liverpools första mål. Gerrards skott hade gått utanför mål, men finnen lyckades styra in den i eget mål.....


Imorgon blir det till att kolla Balrog-Caperio/Täby. Ska bli intressant, Balrog har ju ganska mycket mer att spela för då C/T redan är klara för slutspel. Tror på en jämn match och det kan mycket väl bli ett kryss....


Hejdå Hejdå!!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards