Direktlänk till inlägg 19 september 2009

Skön seger!

Av Andreas - 19 september 2009 20:19

Har precis ätit lite god Thaimat och druckit en kall god öl. Vi tog en skön och rättvis seger borta mot Salem idag. Seger med 7-6. Vi ledde med 6-3 men släppte upp Salem till 6-6 i sista perren bland annat pga av en 5 minuters utvisning där Salem dundrar in 2 kassar. Det skall självklart erkännas att Salem pressar på en del när vi leder, men sett till hela matchen så var det rättvist. Återigen en mycket bra laginsats där vi sliter och offrar oss väldigt bra! Extra plus självklart till Robban som stänker in 3 kassar idag. Salem var ett bra lag och dom kommer garanterat att sno med sig många poäng i år. Ett lag för den övre halvan helt klart.


På det personliga planet så är jag återigen inte helt nöjd. Jag har kommit fram till att jag måste ha mer tålamod med mig själv, har ju trots allt varit borta från innebandyn i 1 år. Så jag får ta en träning och en match i taget. Frustrerande bara eftersom jag vet vad jag kan. Men jag fick iaf göra mitt första mål i Bele och även en ass idag också. Det får man vara glad för. Kom på att jag brände en straff också....den var inte bra slagen kan jag säga.... Men men 1+1 får jag ta med mig som sagt. Tur att vi har så många duktiga spelare så mina missar inte blir helt avgörande. Förutom poängen så är det också positivt att kroppen håller och det är inga problem med knät. Så det kommer bara att bli bättre och bättre.


Hur som helst en riktigt skön seger, alltid skönt att vinna med uddamålet och vi avgör med 4min kvar. Mycket bra slit idag av samtliga!


Pool 3-2 borta mot West Ham, SÅJA!


Funderar på våran samling innan matchen idag. Jag själv var sen precis som nästan halva laget plus ledare. Visst vi fastnade i lite trafik, men vi bör ta oss i kragen och vara på plats på bestämd tid.


Närmast väntar Värmdö hemma nästa Söndag. En match som jag tyvärr missar då jag måste åka på en mässa med jobbet. Har försökt att flyga senare men utan resultat. Missar även matchen nästa Onsdag mot Huddinge i DM. Samma där, jobbet hindrar mig. Men efter det så är jag redo igen!


Finspång slog Visby borta i dagens premiär av mellersta div 1. Skräll minst sagt!


Har en hemsk känsla inför morgondagens Stockholmsderby. Spela på dif. Tror att dom vinner och oddset är 3,50 på Unibet.


Fortfarande helg kvar, underbart! Blir någon kall till nu. Och så ska jag fortsätta att njuta av våra tre poäng!


Hejdå Hejdå!!





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards