Direktlänk till inlägg 20 september 2009

Dramatik i Järfälla

Av Andreas - 20 september 2009 18:54

Blev väckt av att det plingade på dörren inatt kl: 03.00 Man blev hyfsat förvånad och staplade ner för trappen för att kolla vad som väntade. Där stod Polisen och frågade om jag hade garageplats i det närmaste garaget vid vändplanen här där vi bor. Det hade nämligen brunnit i garaget och det var fullt pådrag. 2st brandbilar och några Poliser var på plats, samt en fotograf som tog bilder. Jag har inte garageplats i det garaget men jag fick följa med Polisen och visa vilka grannar som har plats där. Så att dom slapp bryta upp garagedörrarna. Bland annat Rickie har garageplats där, men jag tipsade inte om honom då han förmodligen behövde sin sömn inför SSL premiären idag. Inga bilar blev skadade utan endast förrådet på kanten av garaget brann ner. Förmodligen så var det en anlagd brand. Vad är meningen med det? Fattar inte.


Hässelby åkte på en 10-4 förlust borta mot Karlstad idag. Tyvärr en ganska väntad förlust. Det är inte i dessa matcher man ska ta poängen enligt mig. Man har inklusive mig tappat 6st ordinarie spelare från förra säsongen. Då räknar jag även med Christian "Isen" Isaksson som är skadad på obestämd tid med en krånglande axel. Joppe och Niclas Eriksson till Caperiotäby. Hampus till Visby. Alex Rosenberg är ute och reser till och med Februari. På pluskontot har man visserligen lyft upp en hel del duktiga juniorer. Bland annat Hakke som idag krönte debuten med 3 poäng, kul!


Innnebandymagazinets älsklingslag Hammarby har skyltat om en websändning av sin match idag. Var finns den adressen!? "Magget" skriver om satsningen men skriver ingen adress, märkligt!


Appropå Hammarby så har dom i sista sekunden värvat Balrogs förra kapten Oskar Fagerlund, en mycket bra värvning. Den bästa bajen gjort enligt mig. Men hur är egentligen organisationen? Går man in och följer matchen på innebandy.se så har bajen inte ens orkat lägga in laguppställningen i IDA, pinsamt.


Satt och såg Barca igår kväll. Körde lite livebetting. Mer än dubblade insatsen. Men det hade blivit ännu roligare om inte Messi hade gjort 5-2 3,10 in på extratiden. Jag hade lirat Athletico som vinnare av andra halvlek till 8ggr pengarna. Så gör Barca mål med matchens sista spark, flyt man har....


Lillebror dif vann idag mot BP. Minns vem som tippade det igår. Jo, jag! Solklar 2:a till 3,50ggr degen.


Juve ångar på i Serie A. Trots att man har lagets kanske två viktigaste spelare skadade, Cannavaro och Diego. Forza Juve!


Man Utd hade sin vanlig "bonnröta" idag. Ska jag vara ärlig så såg jag inte matchen, men mål i slusekundrarna som vanligt såg jag...


Min gamla klubb i Norge Slevik IBK hade premiär borta mot Greåker i Fredags. Förlust 8-7 med sista målet inslaget 17 sekunder före slutet, tungt! Man ledde en bra bit in i sista perren men tappade till slut. Har sett målen från matchen. Mina gamla lagkamrater från "Zunda" tiden Christer Svensson och Jimmy Heimer har ju gått till Greåker. Ingen av dom syntes speciellt mycket i matchen förutom den alltid lika taggade Heimer som som vanligt dansade omkring och hoppade upp mot läktaren med mera. Sköna snubbar som tyvärr har valt ett oskönt gäng. "Min adept" Fredrik Åhlberg som jag hjäpte Slevik att värva gjorde 2st sköna Zorrokassar. Tyvärr räckte det inte hela vägen. Men jag tror mycket på Slevik i år och man kommer att överraska många!


Ska byta bil vid årsskiftet. Ett jäkla velande faktiskt. Volvo, Passat eller nu senast nya Opel Insignia som jag provkörde idag. Vad ska man välja? Opel är inget märke jag egentligen är någon fantast av, men Insignian var riktigt skön att köra faktiskt, och snygg!


Imorgon spelar jag in AIK`s match mot Örgryte. Har nämligen plastträning.


Nu ska jag njuta av dom sista timmarna av helgen. Sedan väntar som vanligt en tuff arbetsvecka.


Hejdå Hejdå!!





 
 
Ingen bild

supporter

21 september 2009 11:30

Vad tycker du om att inte Balrog har registrerat sina spelare på IDA (match idag mot AIK). Att Hammarby inte registrerade sina spelare berodde på att dom inte var registrerade hos IBF helt enkelt (övergångspapprena var borta, som tydligen har hänt fler lag än Hammarby), det är bra att skriva när man har fakta ;-).

 
Ingen bild

Sura supporter

22 september 2009 14:38

Var kan man se målen från Norge, skulle vilja se Åhlbergs zorromål:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards