Direktlänk till inlägg 21 september 2009

Seger igen.

Av Andreas - 21 september 2009 23:40

Seger igen för AIK. Har precis sett klart den inspelade Allsvenska matchen mot Örgryte. Första halvlek var inte bra av Gnaget, Örgryte backade hem med 10 man och AIK hade svårt att komma igenom. Mutumbas individuella prestation som ledde till 1-0 precis före paus väckte laget, och segern var tillslut odiskutabel. 3-0 och serieledning igen. Det enda som talar emot Gnaget nu är det tuffa spelschemat man har. Helsingborg, Elfsborg och Göteborg borta. 2st ovissa derbyn och formstarka Örebro hemma. Ser onekligen tufft ut, men fortsätter man prestera som man gör så finns självklart möjligheten. Med tanke på att man har ett ruskigt bra försvar och inte har förlorat sedan i Maj så lever hoppet.


Träningen ikväll kändes helt ok. Spelade i en helt ny lina pga att jag inte kan vara med i helgens seriematch mot Värmdö. Fungerade ganska bra och vi hade stundtals bra rull. Annars präglades träningen av en hel del fys. Helt ok för min del då det är något jag verkligen behöver just nu.


Benen känns piggare och piggare. Det går åt rätt håll. Imorgon ska jag ut och löpa igen. 40min och lite styrka på det.


Kommentaren "Supporter" anser att jag skrivit om Bajen utan fakta. Det förstår jag inte riktigt? Då skulle jag gärna vilja se dina fakta som gör gällande att det är förbundet som har strulat till det, vart står det? Har förbundet fått uttala sig?


Undrar varför bajen ville ställa in sin match mot Farsta? Man hade tydligen 15 spelare som inte var spelklara! Dubbelbokat, jorå så att....


Jag har tro`t eller ej ingenting emot bajen innebandy. Starkt att vinna om rapporterna om manfallet stämmer. Då har man goda föruttsättningar att vinna serien. Det som stör mig är en del av det som skrivs om bajen. Känns onyanserat enligt mig. Aldrig något negativt av "Magget" när det handlar om bajen. Varför nämndes aldrig den sena inbetalningen till förbundet för att ta ett exempel? Man måste kunna vara objektiv. Och med det menar jag inte att jag är det. Men media bör vara det.


Caperiotäby avgjorde i sista minuten mot Helsingborg. Kanske flyt kanske inte? Jag var inte på plats. Man verkar ha hittat en grym lina i Hagberg, Berglund och Ackevi. Hyfsad speed och teknik där! Får ta tillbaka mina tveksamheter gällande Berglund, han kommer att bli grym. Såg även en del av hans kvaliteèr nere i Prag.


I helgen har Hawks hemmapremiär. Funderar på att bege mig ner och stötta grabbarna. Undrar om "biffen" ordnar mitt inträde? En gammal lagkapten kan väl inte behöva betala?


Min jobbresa gör att jag missar många roliga saker. 1st seriematch, AIK-dif derbyt på måndag och slutligen DM-matchen på onsdag. Tungt!


Ha en bra vecka!


Hejdå Hejdå!!





 
 
Ingen bild

Supporter

22 september 2009 08:31

Tjena Boris,
Håller med dig om att "Magget" skriver för mycket om Bajen, vet ej varför. Det var 13-15 spelare som fick under helgen söka upp sina "gamla" lag och få nya påskrivna papper, dessa spelare satt också på läktaren (hade du varit där hade du sett det med egna ögon, Smith, Ficherström, etc). Självklart går inte förbundet ut och kritiserar sig själva på sin hemsida. MEN det är/var fler lag som hade/har haft problem med övergångspapprena som var skickade till förbundet. Bajen kommer nu "personligen" lämna över papprena direkt över bordet till förbundet.
PS. hoppas du är tillbaka i Hawks till nästa säsong, eller blir utlånad till dom denna säsong i samband med e.v avancemang till nya allsvenskan.DS

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards