Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Malmö

Av Andreas - 27 september 2009 17:14

Sitter just nu på ett hotellrum i Malmö. Är här på mässa med jobbet. 04.45 hämtade taxin mig imorse, sedan flyg till Köpenhamn och därifrån tåg till Malmö. Har jobbat hela dagen på mässan och är helt slut just nu!


Var och kollade på Hässelby-Onyx igår. Grabbarna låg under med 2-0 efter första perren, inte så mycket att snacka om. I andra perioden tog Hässelby över totalt och vände och gick upp till 4-2 på ca 8min. Man spelade en snabb och bra innebandy och stressade Onyx till enkla misstag. Men tyvärr orkade(?) inte Hässelby hålla pressen uppe och en reducering var ett faktum i sista sekundrarna av 2:a perren. I den tredje perioden är rollerna helt plötsligt omkastade igen. Onyx för spelet totalt och tyvärr pressar inte Hässelby längre Onyx backar. Varför vet jag inte? Har inte sett skottstatistiken från tredje perioden men det kan inte ha varit många skott Hökarna fick iväg i sista perioden. Onyx vänder och vinner tillslut rättvist med 7-4. Tråkigt med förlust, speciellt sett till den andra perioden som Hässelby är riktigt bra i. Man får ta med sig den perioden och farten, samt framförallt den höga press man använder sig av vidare så ska man nog snart börja vinna igen. Ett extra plus till Andre Lindahl i Hässelbymålet som jag tycker gjorde en mycket bra match.


Vi var ett skönt gäng med gamla Hässelbylirare på läktaren igår. Jag, Mange L, Niclas E, Isen, Stefan Mörk och Joppe. Om vi hade lirat allihopa är jag kaxig nog att säga att det hade blivit poäng för Hökarna igår...


Kul även att träffa Hampus i hallen igår. Stortalangen är på väg tillbaka från sin skada och sitter just nu som straffläggare på Visbys bänk. Hoppas du snart är på banan igen!


Stort minus till att jag fick betala inträde igår på matchen! Alla andra "gamla" spelare fick tydligen gå in gratis. Men inte jag. Går inte förens det är gratis för mig igen...


Senare på kvällen var jag och såg en riktigt riktigt bra film, Inglorius Bastards. Helt klart värd att gå och se!


Bele har match ikväll. Jag missar som sagt den och det känns riktigt tråkigt. Håller tummarna! Missar även DM-matchen på onsdag mot Huddinge, sen är jag tillbaka igen!


Mitt lilla tips om Bollstanäs som segrare borta mot Farsta gick rätt åt h-vete. Var inte ens nära. Men jag kan säga att jag var riktigt sugen på att lira Farsta då deras odds höjdes till 1.75 Riktigt bra odds på Farsta i deras hemmaborg. Tommy Schibort i Farsta gjorde hela 8 poäng i matchen. Jag har tipsat om honom förut och jag gör det igen, han är och kommer att bli grym!


Mitt andra tips om Slevik seger mot storfavoriten Sarpsborg i Norska elitserien gick desto bättre. Slevik har startat imponerande och vann med 6-4 till fina oddset 3.15 Hoppas någon tog rygg....


Snackade med Joppe i telefon från omklädningsrummet uppe i Umeå idag. Caperiotäby är som bekant där för att hämta hem tre pinnar till huvudstaden. Dom stod och spelade tennis i omklädningsrummet och verkade på allmänt bra humör. Såg att dom leder just nu med 4-3. Joppe har en ass och Niclas "Virgin" Eriksson har gjort sitt första SSL mål. Grattis!! Beles tränare Kari Karke är uppe i Umeå med Caperio, trodde du skulle köra med oss Karke?


Imorgon blir det till att beställa derbyt mellan AIK-dif upp på rummets TV. Kostar "bara" 140 spänn... Fan vad nervöst det blir. Börjar redan må dåligt....


Näe, nu ska jag ta ett bad i det riktigt fina badkaret som finns här på rummet. Hotellet är kanon fint!


Tidigt i säng ikväll, är helt slut och "pannknacken" gör sig påmind hela tiden... Kan det ha att göra med ca 2 timmars sömn inatt samt allt jobb idag....


Får se om jag är snabb med att skriva inlägg imorgon kväll. Förlust i derbyt kan göra att inlägget kan dröja lite längre...


Ha det!


Hejdå Hejdå!!




 
 
Ingen bild

Karke

27 september 2009 22:38

Bele hade ju två demoncoacher på plats, kunde inte skicka upp Binge på egen hand till lappland. Efter två raka kändes det som att jag kunde chansa på att Bele grejar det ändå, och det gick ju vägen ;-)

 
Ingen bild

mange L

27 september 2009 23:40

Ja, hökarna har kastat bort x-antal sköna lirare. Slarvigt!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards