Direktlänk till inlägg 28 februari 2010

Skön seger!

Av Andreas - 28 februari 2010 20:41

Skönt med seger igen. En rättvis sådan ävan fast vi som vanligt släpper in motståndarna i matchen i slutet. Vi vinner med 5-4. Vaxholm skall dock ha cred då jag idag tycker att man är ett bättre lag än vi mötte senast, trots att jag inte är någon förespråkare av man-man spel.


Orminge och Vendelsö tog pliktenligt sina poäng och kvalspel känns oerhört avlägset för vår del. Vi har bara oss själva att skylla tyvärr. Så många matcher där vi slarvat bort poäng vi borde haft. Ska mycket till om dessa lag skall tappa poäng mot bottenlagen Jakobsberg och SB i nästa omgång. Men hoppet är ju bekant det sista som överger en sägs det... Vi kan bara göra vårt bästa och se hur långt det räcker.


Märkligt att man får höra att det sitter en viss person på läktaren och "smutsar" oss och framförallt vår första lina under matchen. Högt och glatt. Pinsamt beteende! Jag skulle kunna ge mig in och smutsa en hel del själv om vissa saker tillbaka, men väljer att avstå. Sänker mig inte till den nivån! Parodi!


Skönt kvitto för vår första lina idag iaf. Inne på 4 av 5 mål framåt, alltid kul. Idag fungerade det bra med Mange och Isen.


Har haft Joppe med familj här för lite spontan middag. Trevligt som vanligt. Får se om Joppe kommer förbi igen och ser OS hockeyn som börjar snart. Vilken final det kan bli. Förutsättningarna finns.


Västerås klarade SSL kontraktet idag. Grattis Ola!


Ny jobbvecka väntar. Träning plus en hel del jobb, så ser veckorna ut. Till helgen har vi en av otroligt få lördagsmatcher. Sollentuna borta står på schemat, en inte helt lätt uppgift.


Hejdå Hejdå!!







 
 
Ingen bild

JR

1 mars 2010 09:16

Tugga på nu tror av erfarenhet att SB kommer slå Vendelsö i nästa omgång och att vi slår dom i sista omgången.
SB har en förmåga att vinna när det ser som mörkast ut det var riktigt nära att dom höll sig kvar förra året mot bättre lag.
Jakan vet jag inte så mycket om eftersom jag inte var med den matchen och inte sätt dem någon annan match.

Vinner ni de två sista matcherna? tror jag chanserna för kval är riktigt goda.

Rolig blogg att läsa tycker du har en ganska objektiv syn och det är inte så vanligt i dessa sammanhang.

 
Ingen bild

>JR

1 mars 2010 11:18

Vem säger att Vendelsö ens vill gå till kval?

 
Ingen bild

Maronten

1 mars 2010 14:05

När möter ni Sollentuna... Kanske glider upp o kollar.... Kan iof kolla på någon tjusig hemsida om när det börjar... Jag och Loke kanske gör en tjusig skylt som alla kanadensare har. "HEJA BORIS"

 
Ingen bild

Maronten

1 mars 2010 14:08

12.30, Vart fan ligger Silverdalshallen???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards