Alla inlägg den 4 november 2007

Av Andreas - 4 november 2007 11:57

Har av förklarliga anledningar inte varit så sugen på att skriva massa inlägg. Vi förlorade mot Västerås borta i Fredags med 9-5. Så här någon dag efter och när besvikelsen lagt sig så förlorade vi mot ett för dagen bättre lag. Västerås är enligt mig det bästa lag vi mött i år.


Anders coachar mer aktivt än dom senaste matcherna vilket gör att vi höjer oss tycker jag, och vi känns mer taggade än tidigare matcher. Vi är med i matchen helt klart och efter 2 perioder kändes det som att det kunde bli poäng för oss ändå. Men i 3:e perioden gör Västerås det riktigt bra och går även ifrån ganska snabbt med 2 mål till. Vi kommer inte åt dem efter detta och Västerås kontrollerar 3:e perioden utan större problem. Tyvärr tycker iaf jag att vi kanske går ner på folk lite sent i 3:e perren, först efter ca. 10-11 min börjar vi trumma på mindre folk. Men det är inte säkert att det hade ändrat matchbilden? Det är lätt att vara efterklok....


Innan matchen nämde jag boxplay, PP och målvaktsspelet. Det blev inget boxplay i denna match. PP fungerade inte denna match och har tyvärr inte gjort mål dom 3 senaste förlust matcherna. Ekdahl i målet spelade upp sig desto längre matchen led och spelade riktigt bra sista halvan av matchen.


Det positiva är ändå att vi spelar ganska bra, med det spel vi presterade denna match hade vi garanterat slagit både Finspång och Skoghall. Så vi är på rätt väg! Fortsätter vi så här så tror jag garanterat på minst en topp 3 placering. För egen del får man nog vara så nöjd som det går efter en förlust, då våran kedja med Mange, Chrisse och jag gjorde 4 av 5 mål.


Bäst i hawks var Hampus Dargren och i Västerås utan tvekan Christian Mattsson, vilken lirare!


Nu är det spel ledigt i helgen som kommer, kan passa oss bra. Peronligen sitter det bra med ett litet uppehåll då min handled forfarande gör riktigt ont.


Mina tips går fruktansvärt dåligt och jag är nu nästan nere på Gaik-Ola`s nivå ;-)


Ikväll är det Juventus-Inter på tv! Skall bli grymt kul att se! Forza Juve!

Ovido - Quiz & Flashcards