Alla inlägg den 15 november 2007

Av Andreas - 15 november 2007 21:57

Kom fram till träningen i god tid ikväll för en gångs skull. Slöt upp precis samtidigt med bröderna Dargren(Hampus och Pontus) dom gick och diskuterade vem som hade sparkat vem, och vem som hade fått in bäst träffar på varandra. Allt detta handlar förmodligen om ett slagsmål för att få ha överslafen i deras våningssäng hemma......


Träningen bestod av PP träning samt två-mål. Och idag fick jag efter min massiva kampanj ;-) vara med i PP. På två-målet var ordningen äntligen återställd, mitt röda lag stod som segrare! Två-målet hade stundtals riktigt bra fart och i min egen lina tillsammans med Trollkarlen från Bro(Chrisse) och El regista/spelgeniet(Mange) kändes det riktigt bra inför Söndagens match. Enda felet var väl som vanligt att jag själv brände på tok för mycket chanser för att vara nöjd. Men men....det är på Söndag dom skall sitta, inte nu......


Våran stora trupp har genomgått några förändringar den senaste tiden:


  • Som jag nämnt tidigare så har Pata Holmberg blivit utlånad till Bro IK
  • Jan Hajdus har nu blivit utlånad till Bele/Barkarby
  • Patrik "Pjadie" Asplund skadade sitt knäe träningen innan Västerås matchen borta. Och väntar på Magnetröntgen i slutet av November
  • Niklas "Hefner" Hansson skadade knäet på träningen igår. Han har nu fått det riktigt tråkiga beskedet att Knäeskål-senan är av, och han tvingas till vila i 3-4 månader.
  • Målvakten Marcus Davidsson är på bättringsvägen efter att ha opererat bort blintarmen.

Vi kommer att sakna alla nämnda spelare! Pjadie och Hefner ingick dessutom i våran första lina som forwards båda två. Nu är duktige centern Lillis ensam kvar från vår ursprungs första linan. Men som sagt har vi en bred trupp och vi kommer garanterat att fylla dessa positioner på bästa sätt! Positivt att se backen Scuba göra comeback efter något års timeout? Och han går från klarhet till klarhet utan tvekan.


Nu ska det bli lite sömn. Återkommer med lite mera inför matchen borta mot Älvsjö på Söndag. Ska även kika igenom oddsen i den östra herrtvåan.

Av Andreas - 15 november 2007 11:27

Helgens odds från Nordicbet har anlänt! Som vanligt så har dom riktigt låga odds på alla topplagen.


Div 1 Mellersta Herrar:

                                           

                                           1                X                   2

Tullinge-Gaik Väsby           3,70          6,95              1,35

- Tullinge går knackigt i serien och saknar ett fungerande försvar. Gaik ångar på och är riktigt vassa framåt. Gaik vinner denna tillställning som kommer bjuda på mycket mål med 2 offensivt starka lag. Gaik seger 6-9.


Skoghall-Västerås              5,85           8,60              1,15

- Skoghall har kommit igång ordentligt, och lär vara svåra att möta på deras hemmaplan som fått dispens för måtten på  spelytan(liten plan) Skoghall kommer att knipa många poäng i hemmahallen men inte mot Västerås. Västerås är grymt bra för tillfället. Frågan är om det dyker upp någon formsvacka? Västerås seger 8-4.


Örebro-Handen                1,15             8,60              5,85

- 2 lag som jag tror kommer hamna i mitteriket i serien. Örebro är något vassare har jag fått för mig(utan att ha sett något av lagen i år) Men 1,15 är inte spelvärt här. Tippar kryss 6-6.


Åkersberga-Karlstad         4,50            7,60               1,25

- Åkersberga förlorade igår i DM borta mot Bele/Barkarby från Div 3, efter straffar. Vet inte vilket lag Ackers ställde på benen, eller hur mycket man satsar på DM? Men av ett Div 1 lag bör man kunna kräva seger i en sådan match! Karlstad slår lagen under sig i tabellen som jag nämnt tidigare. Karlstad seger 9-3.


Finspång-Lillån                 1,50            6,45              3,00

- Svårtippad match där jag tycker Finspång är det bättre laget. Men Finspång blandar och ger friskt, och Lillån har ryckt upp sig efter den dåliga starten. För lågt odds på Finspång enligt mig, men jag tror på Finspång seger 6-3.


Älvsjö-Hässelby                1,95             5,80               2,15

- Älvsjö är ett lag jag har stor respekt för! Dom spelar en attraktiv innebandy med mycket fart, precis som Hässelby! Denna match tror jag är den där dom flesta tippare kommer att lägga sina pengar på, och då på Älvsjö som segrare. Hässelby har gått knackigt dom sista matcherna i serien, men är om allt stämmer ett bättre lag än Älvsjö. Tror på Hässelby seger 6-4.


Helgens bästa spel hämtar jag från Div 1 Norra. Farsta hemma mot Årsta är enligt mig en klar 1:a, till det fina oddset 1,85!

Inte lika klar kanske, men klart spelvärt är på Ö-vik seger borta mot Sundsvall till oddset 1,90! Jätte chansningen denna helg blir på en hemmaseger för Tyresö/Trollbäcken mot ett skakat Sirius till oddset 4,10!


Nu är det lunchdax!! Höres vidare.......

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16 17 18
19 20
21
22
23
24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards