Alla inlägg den 6 november 2007

Av Andreas - 6 november 2007 12:55

Igår kväll var det träning som vanligt. Ganska många hade letat sig upp till hallen trots att det inte är match till helgen. Vet av erfarenhet att det brukar vara sämre uppslutning sådana veckor i innebandy sammanhang.


Träningen bestod nog mycket av att få tillbaka glädjen, och det fick vi garanterat! Vi spelade först innebandy med 3 olika lag, mitt lag(Svart) vann detta jämna två-målsspel. Därefter blev det fotboll med samma lag, där mitt svarta lag var helt överlägsna! Fotbollens behållning kom när Alex "Ronaldinho" Rosenberg lyckades trassla in fötter och ,ja, egentligen hela kroppen i sig själv på något märkligt sätt. Han föll handlöst i backen, helt oattackerad förövrigt.


Efter att ha njutit av segerns sötma uppe i hallen beger man sig ner till omklädningsrummet för en dusch. Och helt plötsligt möter man Hugh Hefner i dörröppningen från duschen! Niklas "Hasse" Hansson iklädd endast badrock efter sin sedvanliga duschning. Hefners kommentar var - Jag hade inga rena handdukar hemma.....


Ja, mycket ska man uppleva i innebandy sammanhang. Men jag har aldrig sett någon kliva i en badrock direkt efter duschen i en innebandyhall!


Hur som helst fick man sig många skratt denna träning! Hoppas att Niklas "Hefner" Hanson har rena handdukar till nästa träning.....


Och att Alex "Ronaldinho" Rosenberg inte snubblar på sig själv nästa gång det vankas fotboll.


Inte illa att få besök av Hugh Hefner och Ronaldinho samma dag i Hässelbyhallen!


Ronaldinho Rosenberg var för övrigt absolut sämst på planen när det handlade om fotboll. Allt detta enligt fotbolls gurun Eddie Ljungwe.


Nu hoppas jag mest av allt att min flickvän Ullis blir av med sin ruggiga tandvärk! Krya på dig!


Dags att arbeta lite nu också.....

Ovido - Quiz & Flashcards