Alla inlägg den 19 november 2007

Av Andreas - 19 november 2007 11:37

* Sveriges insats mot Spanien är väl inte så mycket att orda om, kass! Men 1-0 målet som Spanien gör på hörnan kommer till följd av det absolut sämsta försvarsspel jag tror jag sett i en fotbollsmatch!! Var det försök till en offsidefälla även fast man har en spelare på varje stolpe, och motståndarna har hörna??


* Canasta kvällen i Lördags vanns i stor stil av mig och min Mamma! Jag e iaf grym på Canasta! Och jag är inte heller speciellt ödmjuk, det märkte jag när både min Pappa och Ullis inte ville spela mer med mig efter att jag hånat dom i 10min efter segern....... Dom snackar om Monopol kväll nästa gång.....


* Spelade PES mot Joppe igår kväll. Japp, han vann. Inget snack om saken. Men jag kan lova att jag inte kommer att spela nya PES online igen förens Sony har ordnat till alla buggar som det är på online spelet just nu. Det blir tillbaka till gamla PES när det handlar om online spel. "live" spel blir det med det nya PES. Bojkotten startar från och med nu!


* Har ingen grund för det, men jag tror personligen att förändringar av något slag kommer att ske i Caperio/Täbys trupp. Säkert en eller ett par nya/gamla spelare in, och kanske även någon försvinner från truppen? Binge brukar agera när det går som det gör för C/T nu.....


* Någon nämde för mig när jag beklagade mig över mina "sumpade" chanser i innebandyn senast att "du är ju där ju, och skapar mycket chanser. Det är faktiskt bra"


* Jag märker att desto äldre jag blir, desto mer hatar jag att förlora matcher. Och för varje år ställer jag högre och högre krav på mig själv.....


* Tyresö/Trollbäckens duktiga tränare(och spelare på sin tid) Rogge Östergren sa till mig efter matchen mot Älvsjö att han tyckte det var lilla Julafton för mig på matchen. Tänk vilken Julafton jag hade haft med rätt fokus och skärpa i avsluten! Då hade jag kunnat äta Köttbullar och Rödbetssallad med ett glas julmust när jag kom hem, nu blev det bara julmust.....


* Blir ingen mera Bowling på ett tag, har fortfarande träningsvärk i armen.....


* Ruskigt kul att ha förmånen att spela med Chrisse(Christoffer Högberg) och Mange(Magnus Larsson) i min lina. Dom serverar mig gång på gång båda två, och våran lina fungerar riktigt bra för det mesta.


* Har hyllat Älvsjös keeper Jonas Örnefalk massa i senaste inläggen. Måste bara passa på att även hylla våran keeper mot Älvsjö senast ,Eddie Ljungwe, som även han var grym!!

Av Andreas - 19 november 2007 09:01

Matchen startar i ett rasande tempo och Älvsjö är dom som behärskar det bäst i 1:a perioden. 1-0 till Älvsjö kommer efter att Älvsjös höga press gör att vi får till ett dåligt uppspel och deras back som kommer med fart från halva plan kan "promenera" fram och skjuta in den lågt vid bortre stolpen. Vi höjer oss desto längre perioden går och gör även 2 snabba mål, men Älvsjös höga press gör att vi gång på gång hamnar väldigt långt ner i vår egna zon. Älvsjö får in 2-2 målet och fortsätter att pressa högt, vi tar 2st utvisningar i anfallszonen vilket också resulterar i mål för Älvsjö i bägge dessa PP(powerplay) Perioden vinns av Älvsjö med 4-2 och det är väl rättvist får man säga trots att vi ändå är helt klart med i matchen. Problemet är att vi blir alldeles för stressade och slår bort väldigt mycket bollar när Älvsjö hela tiden pressar stenhårt på oss i våran försvarszon.


Inför 2:a perioden har vi fått klara direktiv om att inte gå bort oss så lätt på Älvsjös otroligt snabba spelvändningar, samt att lösa Älvsjös press med enklare och snabbare uppspel. Detta ger klart resultat och vi börjar att sakta men säkert ta över matchen. Älvsjö är inte alls ofarliga i sina kontringar och sina snabba spelvändningar, men vi vinner perioden med 1-0 och det som stoppar oss från fler mål är Älvsjös duktiga målvakt.


Till sista perioden går vi ner på folk(bör poängteras att alla 3 femmor gör ett ruggigt bra jobb dom 2 första perioderna) för att höja tempot ännu mer, och det känns som att Älvsjö inte riktigt orkar hålla sin höga press längre samtidigt som vi jagar en kvittering och pressar på. Älvsjös keeper fortsätter att storspela (med lite hjälp från målramen). Ett ribbskott och ett stolpskott och en mängd chanser för Hawks! Det dröjer ända till det bara är ett par minuter kvar av matchen innan vi får in den rättvisa kvitteringen via ett backskott av Hampus Dargren. Dessför innan har Älvsjö hunnit med att missa en straff också. Spelet böljar fram och tillbaka i denna period men det känns som att vi ligger närmare segern än Älvsjö. Vi reder även ut en utvisning i slutet av matchen där Älvsjö får en viss press på oss, annars är det som sagt Hawks som är närmast segern. 4-4 slutresultat och matchen går till sudden. En sudden där egentligen inget av lagen orkar förmå att skapa allt för mycket, och den slutar också mållös.


Matchen: Älvsjö känns vassare och snabbare än oss den 1:a perioden, och utnyttjar även sina 2 numerära överlägen. I dom 2 följande perioderna är det ganska jämnt spel med ett visst övertag för Hawks, framförallt i den sista perioden är vi bättre än Älvsjö. Älvsjös målvakt "räddar" 1 poäng till hemmalaget denna afton, men vi vänder ett 2 måls underläge till poäng och vi har även en jobbig utvisning i slutet av matchen som vi klarar av. Så man kanske får vara nöjd med 1 poäng ändå?


Spelet är helt klart på väg åt rätt håll och vi gör en överlag bra match mot Älvsjö undantaget delar av 1:a perioden. Med lite bättre skärpa och flyt i avsluten bör vi vinna denna match. Älvsjö är ett bra lag och svåra att möta på bortaplan, dom kommer garanterat att ställa till det för många lag i Västertorpshallen.


Ikväll är det träning som vanligt och vi blickar redan nu fram mot Örebro hemma på Lördag. Fortsätter vi spela så här så bör vi kunna inkassera 3 poäng på Lördag, trots tufft motstånd.


Dax att "kriga" lite på jobbet nu!


Ha det!

Ovido - Quiz & Flashcards