Alla inlägg den 16 november 2007

Av Andreas - 16 november 2007 15:23

Har funderat lite kring mitt kära AIK`s silly season.


* Även fast Bojan Djordjic har mycket att bevisa så tycker jag att värvningen känns klockren! Jag är kanon nöjd med denna värvning, men inser samtidigt att detta förmodligen innebär slutet på epoken Mats Rubarth.....


* Även den eventuella värvningen av "nästa Zlatan" 16-årige Edis Djugumovic från IFK Malmö känns otroligt spännande!


* Det redan starka mittfältet blir bara bättre och bättre. Även en skadefri Gabriel Özkan får nästan räknas som ett nyförvärv om han inte går sönder igen. Och han har en otrolig potential!


* Trots förstärkningen(?) från Väsby, Walid Atta, så undrar jag om Gnaget missat helt att dom behöver stärka upp backlinjen!? Det behövs minst en till mittback av klass, och 1-2st nya ytterbackar.


* Skulle gärna se att det anländer en till forward förutom Jagne från Väsby, Daniel Mendes kan Gnaget skänka till någon av de andra Stockholmsklubbarna......


* Om Argentinarna stannar nästa säsong kan jag utlova att dom inte kommer att bli sämre direkt! Med en hel försäsong i ryggen kommer dom att leka ännu mera i serien! Obolo är utan tvekan den mest kompletta fotbollsspelare jag sett i Allsvenskan! ARGENTINA ARGENTINA!!


* När man ändå pratar fotboll så kan jag inte låta bli att tänka på Joppe som igår frågade mig om vi kanske skulle kolla Spanien-Sverige hos honom på Lördag. Idag pratade jag med samma man som hade konstaterat att han faktiskt inte ens har Kanal 9 där matchen sänds, och han har aldrig haft den heller......


Höres vidare!! Ha det kanon så länge!!

Och självklart EN RIKTIGT TREVLIG HELG!!!

Av Andreas - 16 november 2007 08:33

På Söndag bär det av för match borta mot Älvsjö kl. 17.00 i Västertorpshallen.


Senast jag stötte på Älvsjö var i DM förra året med Gaik och jag vet att vi vann matchen, men resultatet kommer jag inte ihåg. Året innan det spelade jag med Gaik i samma serie som Älvsjö, vi(Gaik) vann serien och Älvsjö slutade 3:a. Facit den säsongen mot Älvsjö var 1 seger och 1 förlust.


Älvsjö är ett lag som jag har stor respekt för, ett välorganiserat lag som spelar med mycket fart och ett "tight" försvarsspel. Nyckelspelare i Älvsjö är enligt mig backen Stefan Ålander, och målvakten med det något heta humöret Jonas Örnefalk. Matchen i matchen blir mellan dessa båda lags tränare Anders Mörk(Hawks) och Janne Gustafsson(Älvsjö) som båda känner varandra mycket väl! Janne Gustafsson är för övrigt förbundskapten för U19 landslaget där han tillsammans med våran Niclas Eriksson bärgade VM-Guldet förra helgen. Grattis!


I vårat lag tycker jag trots lite olyckliga skador den senaste tiden att spelet är på väg åt rätt håll igen. Vi har hittat glädjen i spelet igen och försvarsspelet ser bättre och bättre ut. Träningarna den sista tiden har haft riktigt bra intensitet, fart, och vilja. Positivt till denna match är att vi får tillbaka Chritian "Isen" Isaksson som var bortrest senast mot Västerås, och Målvakten Eddie Ljungwe är återigen spelklar efter diverse knäe problem. Tror även att den senast så duktige Hampus Dargren kommer att vara otroligt taggad för att visa att han skulle varit med i den senaste U19 landslagstruppen. Vi kommer även till denna match att göra några små förändringar i våra match förberedelser och rutiner som vi haft tidigare. På söndag kväll vet vi om det slog väl ut!


Nycklarna denna match blir som vanligt PP/box, målvaktsspelet, och fasta situationer där jag vet att Älvsjö använder sig av många varianter och inövade frislag. En annan viktig sak för våran del denna match blir tålamod! Vi måste ha tålamod och sluta känna någon slags press på oss. Låter vi bara bollen göra jobbet och vi alla sliter som djur kommer vi att vinna denna match. Så bra är vi! Nu är det dags att vi visar det!


* Hade tänkt dra lite om oddsen i östra herrtvåan, men med Nordicbets odds som dom delar ut just nu känns det faktiskt inte så spännande längre.....


* Håller fast vid en tokchansning på Tyresö/Trollbäcken hemma mot Sirius till 4,10 gånger pengarna. Farsta till 1,85 hemma mot Årsta, och Ö-vik till 1,90 borta mot Sundsvall. Alla dessa matcher är tagna från den Norra div 1 serien.


* Caperio/Täby-Helsingborg på Söndag. Ödesmatch!? Matcherna mellan dessa 2 lag brukar iaf handla om väldigt heta känslor! Tror och hoppas på Caperio/Täby. Krysset känns inte heller helt omöjligt med tanke på att Maimon "öknens Maradona" Abdallah har en vana att coacha kryss matcher den senaste tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards