Direktlänk till inlägg 21 mars 2008

Innebandy

Av Andreas - 21 mars 2008 12:35

Har under veckan kollat en del slutspelsinnebandy på TV. Balrog-Warberg på tisdagen var en märklig match, Balrog hade full kontroll och Warberg var bedrövliga i 1:a perioden som Balrog vann med 4-0! Warberg hade ingen lust alls att spela tight i försvaret samtidigt som det var länge sedan jag såg ett så enformigt anfallsspel. Pass från back till en mötande gubbe i slottet som skarvade ut bollen på vänsterkanten(Warbergs). Balrog flyttade mycket riktigt upp sin högerback nära Warbergsspelaren som 10 gånger av 10 fick bollen, och så var anfallet över. 2:a perren har gått i 5min sen är Warberg ikapp och ordningen är återställd. Warberg spelar sedan som man kan göra och då är man som man visar, ruskigt bra! Balrog visar ändå att man har en ljus framtid med ett spel som stundtals är riktigt bra. Lika bra som jag tyckte att Balrog keepern var mot Caperio/Täby, lika kall var han denna dag mot Warberg. Balrog kommert bara att bli bättre och bättre och nu har man även värvat en mycket duktig forward i David Blomberg som vänder hem från Schweiz. Balrog kommer att bli intressanta att följa framöver.


Igår såg jag självklart Storvreta-C/T. En match som jag tycker påminner väldigt mycket om Täby matcher som jag såg i slutspelet förra året. C/T är när dom får sitt försvar att sitta otroligt svårslagna! Lägg till en het Ramsin i kassen och C/T kan gå hela vägen i år igen! Storvreta är inte ofarliga, dom är snarare riktigt bra, men det känns som att det finns en viss frustration över att dom inte lyckas få grepp på C/T som dom trodde att dom skulle sopa av banan i 3 raka. Et stort avbräck i gårdagens match var att Hannes Öhman fick kliva av efter att ha fått en boll i ögat. Innan det hade han hunnit med att producera 2+1 och han kändes riktigt het ute från sin vänsterkant. Även bästa målskytten i laget Kim Johansson var ju borta. C/T känns stabila i försvaret men var något stressade igår och gav bort bollen alldeles för snabbt och enkelt i sina korta anfall. Boxplay var lysande trots att jag tycker att man ska vara tacksam att Patrik Nilsson ger bort bollen till C/T varje gång han fick skottläge i och med att han antingen missade mål eller så sköt han i täck eller mitt på Ramsin.... Tyckte även att man som vanligt fick se en del smarta drag från coach Binge i C/T, att flytta ner Måwe på backen i sista var ett smart drag, han är väldigt lugn och säker med boll och drar inga onödiga indianare. Matchserien är fortfarande öppen, men jag tror som jag sagt tidigare att C/T står som vinnare till slut.


AIK och Warberg är som väntat vidare utan större problem. I dom 2 övriga kvartsfinalserierna tror jag på 5 matcher som jag sagt tidigare. Dalen och C/T går vidare.


Påskhelg är det nu också, riktigt skönt med en del ledigt! Ska bara ta det riktigt lugnt och umgås med familjen. På söndag är det Pool-United, om jag kommer att vara nervös! Har otroligt svårt för United! Tyvärr blir det väl en 0-0 match...... Efter den drabbningen är det sedan dags för Chelsea-Arsenal, vilken fotbolls söndag! Kanske blir någon öl till dom fina matcherna! Just det! Imorgon är det ju Inter-Juve på kvällen! Vilken fotbollshelg det blev, nu blir säkert tjejen nöjd....INTE!


Imorgon har vi tjejens familj på påskmiddag, ska bli riktigt trevligt!


Nä nu ska jag åka och kasta tidningar i pappersinsamlingen!


Ha en riktigt GLAD PÅSK!!

 
 
Ingen bild

Juve forever

23 mars 2008 08:34

Underbar seger igår mot Inter :-)

Gamla härliga Juventus!!

 
Ingen bild

Ronaldo

23 mars 2008 18:58

Glory glory Man united...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards