Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

Sport i massor

Av Andreas - 24 mars 2008 13:43

Sport sport massor av sport..... Suveränt!


Starka Juve slog Inter borta, helt underbart! Det som irriterar mig mest är att jag som vanligt backade ur att spela på Juve till 4.00 pengarna, satt och gjorde en dubbel på Unibet Juve till 4,00 och Färjestad 2,10. Alltså 8,40 i odds, båda satt och jag fegade som sagt var ur som vanligt..... Men men, jag mår prima när jag ser hur Juve som nykomlingar presterar i serie A, kan garantera att det inte kommer bli sämre nästa år! Juve är tillbaka på tronen inom kort! Så då får alla andra lag i Italien återigen försöka hitta något som kan ta bort Juve från tronen, om än tillfälligt. Forza Juve!


Pool gjorde ingen jätte match mot United, Mascherano förstörde tyvärr möjligheten att knipa poäng genom att bli utvisad. Tycker iof att domaren var lite väl petig där, såg ju inte direkt ut som om Mascherano var allt för upprörd eller sa allt för dumma saker? Jag vet ju inte helt säkert såklart. Men jag kan hålla med om att det var korkat att springa dit överhuvudtaget av Mascherano. Efter utvisningen var det kört tyvärr. Reina bjöd även han på 2 mål denna afton, vilka katastrofala ingripanden vid båda nickmålen! Påminner ju om David James när han stod i mål med boxningshandskar på sig nån säsong i Liverpool.....


Kul för killen som ALDRIG har varit bra mot något topplag, Cristiano Ronaldo, att för första gången göra mål på Liverpool någonsin! Tacka Reina för den. Någon sa att Ronaldo är världens bästa fotbollsspelare till mig, visst är han duktig, det kan jag inte hymla om. Men världens bästa? NEJ! Långt ifrån! Det räcker än så länge inte med att bara prestera mot dom sämre lagen för att kallas världens bästa!


Fick tyvärr inte sett så mycket av Chelsea-Arsenal. Av det lilla jag såg i första halvek så imponerade Arsenal mest på mig. Hur som helst starkt av Chelsea att vända och vinna! Tyvärr så går guldet till äckliga United.....


Idag blir det självklart till att kolla på mina gamla polare Caperio/Täby när dom tar sig an Storvreta i Tibblehallen. Ska kolla hemma framför tv:n. Jag tror att Storvreta vinner ikväll, det blir en jämn match där Storvreta står som segrare. Caperio/Täby kommer därefter att avgöra i Fyrishov och ta sig vidare till semifinal med 3-2 i matcher. Kvällens match slutar 4-6 till Storvreta. Kan ju bara påpeka att jag inte skulle bli ledsen om jag har fel. Ser gärna att C/T avgör detta direkt, det är ju inte helt omöjligt nu när Täbyspöket återigen har börjat skrämma slag på sina motståndare.....


Till helgen som kommer väntar Allsvensk fotbollspremiär! Riktigt kul, som jag har längtat. AIK tar emot favorit tippade Kalmar på Råsunda på söndag. Jag kommer att vara på plats! Och jag kan bara säga att jag fortfarande njuter av segern mot Kaffeknappens IF nere i Portugal senast, 2-0 !! Jag vet, det var bara en träningsmatch, men Kaffeknappens IF ställde faktiskt sitt bästa lag på benen i sitt genrep inför seriestarten. Bådar gott för AIK, onekligen! Men jag vet som gnagare att det inte är någon idè att ställa för höga förväntningar(vilket man gör ändå) på säsongen, man blir bara besviken. Men topp 4 räknar jag kallt med!


Påskhelgen är snart över, har varit en otroligt lugn och skön påsk hemma. Blir lite tungt att sätta sig och åka till jobbet imorgon igen....


Torsdag är det träning igen, känns konstigt att bara ha tränat 1 gång dom sista 3 veckorna. Känner att jag vill hålla igång mer, kanske ska man ta och träna lite själv? Kommer kanske bli tillräckligt med träning när den berömda innebandy försäsongen sätter igång. 18:e April har vi officiell avslutning med Hawks herrlag, lite priser ska delas ut med mera.


Hejdå Hejdå!

 
 
Ingen bild

Siggi

25 mars 2008 07:09

Du får vara hur nöjd du vill med vinsten mot oss, men komm inte och säg att vi mönstra bästa laget. Detta visar bara att du inte har koll på allsvenskan....RYCK UPP DIG

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards