Direktlänk till inlägg 24 mars 2008

Grattis Caperio/Täby!

Av Andreas - 24 mars 2008 21:19

Har precis sett klart den minst sagt rafflande matchen mellan C/T-Storvreta. C/T vidare efter straffar, någon som är förvånad?


Matchen i sig hade olika ansikten, en 1:a period där C/T inte alls är med. En 2:a perre där C/T tar över totalt. Och i den sista så delade lagen på perioden. Oavgjort efter full tid var kanske rättvist med tanke på min uppfattning av fördelningen av övertag. Ruskigt bra att ha en sån duktig spelare som Dalbjer i slutet på matcherna. Han skjuter långt utifrån och träffar allt som oftast mål, vilket idag gjorde så att C/T fick dom 2 sista målen! Men Dalbjer bör även erkänna att passen till Rickies mål var ett skott ;-)


Jag vet själv att man blir stressad och att det andra laget krigar för allt i världen i slutet av en match vid underläge. Men jag tycker att Storvreta har sig själva att skylla när man backar hem så mycket som man gör i slutet av matchen när C/T har tagit ut keepern. Man tillåter i och med detta C/T gå in och ta sina skott vilket renderar i returer och mål. Upp och stör bollhållare, fall inte ner i knäet på keepern. Lätt att vara efterklok kan jag erkänna....


Blev imponerad av Mattias Mikulski i Storvreta idag, ruskigt bra lirare! Även keepern Mikael Karlsson gjorde en riktigt bra match.


I straffläggningen visar C/T att man har ett brett kunnande och register. Ferraresi, har suttit på bänken hela matchen och lägger en grym straff! Dalbjer, ja vad säger man..... helt otroligt att han vågar gå in och göra en sån straff när läget är som det är. STORT! Men det skulle väl bara lyckas, med tanke på att han hade samlat ihop 3 ass i matchen, på 3 skott! Och sen har vi ju självklart Jämtdal, som har suttit på bänken större delen av matchen och går in och är hur kall som helst! (Nu förstår nog alla varför den killen petade bort mig som straffläggare i GAIK förra säsongen). Jag är riktigt imponerad av hur kylig Jämtdal var på sina straffar!! Jag vill bara säga att jag är grymt imponerad av dessa snubbar, och självklart hela CAPERIO/TÄBY!!


Vill ju passa på att skryta över mig själv som vanligt. Vet inte hur många det var av experterna som tippade C/T vidare till semifinal? Det gjorde iaf jag! Hittills har jag rätt på alla semifinal lag, nu återstår bara att Dalen vinner i avgörande matchen mot Pixbo så har jag fullpott!


Undrar när dom ringer från TV4 sporten och vill ha mig med till sändningarna?


Hejdå hejdå!



 
 
Ingen bild

Knasputte

24 mars 2008 22:09

"Vill ju passa på att skryta över mig själv som vanligt. Vet inte hur många det var av experterna som tippade C/T vidare till semifinal? Det gjorde iaf jag! Hittills har jag rätt på alla semifinal lag, nu återstår bara att Dalen vinner i avgörande matchen mot Pixbo så har jag fullpott!"

Pixbo gick ju vidare.....knasputte!!

:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards