Direktlänk till inlägg 31 mars 2008

Uddlöst

Av Andreas - 31 mars 2008 22:06

Befann mig på plats tillsammans med Rickie Hyvärinen för att se AIK`s fotbollspremiär igår på Råsunda. Som vanligt gick man därifrån med en något uppgiven känsla, men ännu ska man inte misströsta. Det är bara början på en lång säsong och jag tror och hoppas att det bara var premiärnerver det handlade om igår. Anfallsspelet var otroligt uddlöst och kom inte till några större farligheter. Men visst är Kalmar ett bra lag, med framförallt en ruskigt bra backlinje tillsammans med kvicka offensiva vapnet Cesar Santin. Kalmar kommer sluta högt upp i årets tabell, det fick man iaf intrycket av i denna premiär. Det var ett inte helt oväntat mållöst möte, och AIK börjar faktiskt säsongen bättre än förra året då man förlorade mot just Kalmar hemma. En publiksiffra på 26513 är inte heller fy skam! Daniel Öhrlund svarade för en bra insats i målet, Obolo var klart godkänd, och sen var det också riktigt kul att se nyförvärvet Jorge Ortiz som gjorde en mycket lovande debut, en debut på Råsunda som lovar gott inför framtiden!


AIK och Warberg vann dom första semifinalerna som spelades i innebandyn idag. Har inte sett och hört så mycket av matcherna, men jag tror att Warberg vinner även nästa semi, och i den andra matchen vinner Caperio/Täby hemma i Tibble.


Har precis varit och tränat, en ok uppslutning på 19 man trots att många helt plötsligt var sjuka.... Undrar hur många Hässelbyspelare som befann sig i Solnahallen? Robin Avellan avgjorde två-målsspelet och blev överlycklig när han sprang runt och försökte peppa hela hallen i sitt firande!


Chrisse var tillbaka i träning och såg pigg ut, ett stort plus var även att han "bjussade" på Polskt Fructis schampoo efter träningen! Inhandlat på Lidl måntro? Tror att Niclas "Virgin" Eriksson och Chrisse handlar schampoo tillsammans då Virgin brukar bjuda på Doppel Dusch som det står på flaskan....


AIK`s kryss i fotbollspremiären var väntat, men jag får erkänna att jag var helt ute och cyklade gällande lillebror dif som vann sin bortapremiär mot Peking.


Sköööön derbyseger för pool mot Everton i helgen också, otroligt viktigt i kampen om Champions League spel nästa säsong! Torres är fantastisk!


På onsadag är det Arsenal-Liverpool i Champions League, ska bli riktigt kul! Tippar på att pool försöker nå ett oavgjort resultat för att sedan avgöra på hemmaplan! Kom igen nu Liverpool!!


Mer kommer här i veckan! Ha det bra så länge!



 
 
Ingen bild

avellan

31 mars 2008 22:44

Det bör även tilläggas att målet var en sanslös avslutning, kan ha varit ett av säsongens snyggaste mål under träningsspelet...

En omröstning skall ske under den andra avslutningen...

 
Ingen bild

Allah

31 mars 2008 22:58

Nä Andreas jag var inte i Solnahallen...Svårt att skapa målchanser när Norling inte ens ger dom chansen....hur f-n ställer han upp laget. Har oftast hyllat Norling men man mönstrar två deffmittfältare på mitten och ingen renodlad yttermittfältare....dessutom Jonsson på den ena som back/yttermittfält....va faan kom igen nu Richard.... Jagar vi tiondeplatsen. Kom tillbaka Özkan så dom kan låna ut Bojan till Väsby. AIK värvar för miljontals och sen har vi inte ens godkänd allsvensk klass(och det är inte mycket det) på vissa lagdelar. Nu kanske jag spyr lite väl mycket galla men det här är inte bra....Syns förhoppningsvis på torsdag bryyyyyschaaaan

 
Ingen bild

MCWM

1 april 2008 11:41

Du, skall vi försöka se matchen tillsammans imorgon . Vore skoj. Jag kan komma över....

 
Ingen bild

Gerrard

2 april 2008 23:17

Grattis till 1-1 mot Arsenal - nu fixar "ni" detta!! Har du bestämt dig hur du gör nästa sässe med innebandyn?

Var det mer eller mindre än 10 000 fribiljetter på Aik-Kalmar?

 
Ingen bild

Besviken

3 april 2008 19:08

Fan Boris!!

Dags att uppdatera!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards