Alla inlägg den 9 oktober 2009

Av Andreas - 9 oktober 2009 23:15

Jag vet att det händer olyckor runt om i världen och varje dag. Men ikväll läste jag på text-tv att en 11-årig flicka hade blivit påkörd när hon klev av bussen.... hon blev 11år....mår så jävla dåligt när jag tänker på det....Mina tankar går till henne och hennes anhöriga....hur går man vidare? Fy fan....

Av Andreas - 9 oktober 2009 21:39

Precis som rubriken antyder så har jag sällan sett ett lag spela hem till back så mycket som Warberg gör. Ser snyggt ut när man lirar hårda, snabba passar inom laget. Men man vinner ingen mark och har inget som helst djup i spelet. Man lirar back till back länge och väl, för att sedan lira forward vid sarg som 9,5 gånger av 10 lirar hem till back igen. Visst Helsingborg står inte för någon direkt skönbandy och backar hem extremt, men lite mer borde Warberg kunna bjuda på offensivt. Matchen var i två perioder ett riktigt sömnpiller, sista perioden tände till på slutet i och med dramatiken som man trots allt bjöds på.


Warberg har absolut topparna! Eskilinen, Svensson(när han är tillbaka) Emanuelsson med flera. Men den bredden man snackar om att man har i år sätter jag ett stort frågetecken till. Tredje linan man ställer på benen idag håller inte som tredje lina i något av dom övriga lagen på övre halvan. Sorry, men så är det nu. Jag har iof bara sett en match med Warberg i år, och jag kan inte dömma ut dom redan. Men man har mycket mer att bevisa för att gå hela vägen till Globen. Men som sagt, säsongen är "bara barnet".


Var bara tvungen att skriva av mig lite reflektioner från matchen.


>>> Keegan

- Tack! Skönt att höra att man är välkommen ner! Lycka till imorgon!


>>> Burgic

- Kan bara instämma.


>>> Grino

- Synd med torsk mot Pixbo idag. Men som jag sagt tidigare. Vinn mot bottenkollegorna som ni redan startat med att göra så klarar ni er. Oddset har redan sjunkit på Bollsta, 1,90 nu. Trots att du är portad Ola? Du samspelar väl med Maimon misstänker jag. Nej, jag har inte sett Bollsta i år. Är dom såå risiga?


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 9 oktober 2009 07:45

Snart helg, helt underbart! Blir en lugn och skön helg tillsammans med familjen.


Imorgon ser jag självklart Danmark-Sverige. Tror inte på något svenskt mirakel, max en pinne får man med sig. Tycker att det är ett svaghetstecken om Henke Larsson lirar, men det får jag väl äta upp...


På Söndag möter vi topplaget Orminge. Krävs en helt annan inställning än senast om vi ska hämta några poäng i helgen. På det personliga planet måste jag höja mig många klasser och försöka hjälpa laget till poäng.


Jag ger mig inte angående Bollstanäs. Tippar dom som segrare borta mot Sundbyberg i Div 2 Östra Svealand till fina oddset 2,20. Skynda fynda innan Maimon och Grino går in och lastar sönder oddset.


Tippar även Visby seger borta mot Lesjöfors/Filipstad till 1,70 i Div 1 Mellersta.


Jag sprack senast i mitt tips på Caperiotäby. Jag visste att det var en chansning, men man bör kunna tagga till mer än vad rapporterna talar om i ett derby! Tror att Spiders får sota i helgen för den dåliga inställningen.


Mora verkar heta i hockeyallsvenskan, tror att man vinner hemma mot Växjö ikväll till oddset 2,00 gånger pengarna.


Snart dags att börja gå på AIK hockey faktiskt. Tiden finns inte riktigt där ännu, men jag ska försöka börja gå inom kort.


Tråkigt med uppehåll i Allsvenskan. Men nästa helg smäller det! AIK-Gefle på lördag, man tackar! Jag är garanterat på plats!


Känner att jag behöver mera plastträning. Undrar om man är välkommen ner på någon träning med Hawks? Vet iof inte om min nuvarande klubb accepterar det? Behöver hitta formen, någon som sett den? Inte jag iaf....


Jag zurrade ju en massa om erbjudanden som jag hade innan säsongen. Kan avslöja att det inte bara var som spelare. Jag fick även en intressant och överaskande förfrågan gällande en tränarroll inom AIK Innebandy. Det var inte som huvudansvarig för herrlaget(Hallstensson gör det ok än så länge), men det var faktiskt ganska intressant ändå. Fick ju även erbjudandet att vara assisterande spelande tränare i Hawks. Kanske ska börja fatta vinken? Är det tränare jag skall vara? Nej, just nu fokuserar jag på att komma tillbaka efter skadan, vill inte sluta på det sättet. Känner att jag har lite mer att ge, har bara inte visat det ännu. Men man ska aldrig säga aldrig när det gäller framtiden...


Nu har jag massa jobb att göra innan jag kan ta helg.


Ha en trevlig helg, det kommer jag att ha!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards