Alla inlägg den 25 oktober 2009

Av Andreas - 25 oktober 2009 22:33

Hemkommen efter en bedrövlig match från vår sida, iaf i första perioden. I dom två övriga perioderna är vi bättre än Bro, där det framför allt i tredje perioden är spel mot ett mål. Men "bjuder" man bort hela första perioden som vi gör så blir uppförsbacken lång, i detta fall var det underläge med 4 bollar... Då blir det för tufft att komma ikapp. Bro ska ha all cred och ett grattis till segern. Man kör sitt "race" med långa bollar på Bengt hela matchen igenom, och så krigar man! Det gör att man vinner matchen, Bro har en helt annan inställning än vad vi har. Självklart har dom också ett par duktiga spelare. Det vi får ta med oss är dom 2 sista perioderna där vi är det bättre laget, den första perioden ska bara glömmas så fort det går....


Det som gör det ännu surare, med all respekt för Bro och deras sköna/trevliga snubbar. Det är att vi ska vinna en sån här match i mina ögon. Idag "ger" vi bort segern i och med den otroligt usla första perren bland annat. För dåligt. Just det, resultatet om någon undrar? Torsk 7-5.


Det personliga planet var ingen höjdare. Skrapade ihop 1+1. Men summeringen blir icke godkännd.


Är för besviken över matchen för att orka skriva mer nu.


Dagens plus:


AIK

Liverpool


Underbara och viktiga segrar. Och det i ett derby på ena sidan. Och mot ärkerivalen på andra sidan. Så skönt!


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 25 oktober 2009 00:15

"koppar" in en text från mina kära kollegor.....kom igen gnaget, kom igen nu Pool!



Visst kan Liverpool vinna Premier League, men enligt samma resonemang kan vi åka ur (det är 8 poäng ner till strecket) och min poäng är att det inte är särskilt meningsfullt eller konstruktivt att tala om ligaguld för tillfället. Jag hoppas att Benítez eviga mantra om "en match i taget" faktiskt gör någon nytta just nu.


För övrigt så funderar jag på att byta bloggplats/adress nu. Har ju helt plötsligt dykt upp reklam här. Nummer ett: Jag hatar reklam. Nummer två: Jag får inget betalt för den. Då kan jag lika gärna köra på tex metrobloggen där man får typ 1 öre per besökare, inte för att tjäna pengar. Utan rent för principen.


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards