Direktlänk till inlägg 26 november 2007

Helgen och andra tankar

Av Andreas - 26 november 2007 10:18

På Fredagen var jag på konsert, en konsert jag aldrig trodde att jag skulle sätta min fot på. Min tjejs stora idol Lars Winnerbäck spelade på Globens annex. Jag kände mig otroligt fel placerad då jag i vanliga fall lyssnar på band som Iron Maiden, Metallica, Rammstein med flera..... Ja, Ni förstår vad jag menar. Konserten var ändå helt ok, för att inte vara hårdrock.


Trodde att jag efter att ha stått högvakten och vaktat slottet under min militärtjänstgöring inte skulle ha några som helst problem med att stå upp en hel konsert. Oj oj oj vad fel jag hade! Hade så fruktansvärt ont i ryggen samt krampkänning i högra vaden efter ett par timmar att jag trodde att jag skulle avlida! Det blev inte bättre av att publiken ropade in Lasse och hans band 2 gånger för att komma in och spela sammanlagt 4 låtar till! Jag ville gå så fort som möjligt varje gång dom klev av scenen, men min tjej stod ivrigt kvar och ropade på Lasse tillsammans med övrig publik. Jag körde bilen till Globen och fick nöja mig med en Cola och en pizzaslice innan konserten, medans Ullis(tjejen) tog en stor stark och nachos, undrar om man var sugen på den senare måltiden.......


* Tycker nu att det är dags för Hässelby att köpa loss Joppe Nothèn från Caperio/Täby. Vi behöver honom, och han skulle höja vårat lag ytterligare dimensioner! Det skulle vara en framtidsinvestering trots att han precis som jag inte är "pur ung" längre.


* Denna vecka är det träningsläger som gäller på PES08. PES08-Open avgörs på Lördag, och jag tänker inte komma oförberedd till denna tillställning!


* Ödesmatch för Caperio/Täby ikväll igen. Spiders väntar i den TV-sända matchen. Tror C/T tar sig samman och vinner denna match, men som vanligt tror jag att det kan bli kryss också, framförallt när Spindlarna är i farten.

 
 
Ingen bild

Mörk

26 november 2007 15:15

vill du verkligen att joppe ska komma??? då blir de ju tugga knopp för din del....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards