Alla inlägg den 11 februari 2008

Av Andreas - 11 februari 2008 00:14

* Var faktiskt i Jakobsbergs sporthall och såg matchen mellan Spiders-Warberg ikväll, tillsammans med Joppe Nothèn och hans son Jonathan samt bröderna Mörk(Anders och Stefan). Vilken utskåpning! Siffrorna hade kunnat vara betydligt större om Warberg bara hade velat. 8-1 till ett Warberg som gick på halvfart! Som jag sagt förut, vilken kvalitet det finns i Warbergs lag. Inte dåliga på en enda position. Järfälla var en stor besvikelse för mig, trots att man mötte ett ruskigt bra lag hade jag väntat mig lite mer. En total avsaknad av inställning och glöd var det första jag tänkte på, självklart brister det en aning i kvaliten på årets spindlar också, men just viljan var som bortblåst. Inte en närkamp på hela matchen och ett otroligt fantasilöst och ofarligt anfallsspel var det som präglade spiders i denna match. Warberg var som sagt väldigt lekfulla när dom hade lust, och gjorde i princip som dom ville matchen igenom. Kan har vart lite hårda ord om spiders nu, man mötte faktiskt ett grymt bra lag och seriens överlägsna ledare. Men jag anser att man bör kunna kräva lite jävlar anamma och slit när kunskapen uteblir. Bäst i ett blekt spiders var helt klart den från Hässelby utlånade backen Joel Ekdal, trots "indianaren" som ledde till Warbergs 8-1 mål.


* Nu är transfer fönstret stängt, men jag undrar om inte gamla spindeln Mats Egnell vill tillbaka till spiders, verkar bli sparsamt med speltid i AIK nu. Och som jag sagt tidigare så behöver Spiders målskyttar, och Egnell är en målskytt av rang har han bevisat i spiders tidigare.


* Min gamla coach och tränare i Gaik "grin-ola" har det tungt just nu och känner sig deppig ser jag när jag läser hans alltid lika intressanta blogg. Kan bara säga så här Ola, du har gjort ett otroligt jobb med Gaik i år! Du har gjort ett topplag av ett lag som har en tunn trupp och som inte var tippat som ett topplag. För att krydda detta lite mer så tappade Gaik 5 ordinarie spelare innan säsongen började, Urwäder, Jämtdal, Larsson och Alm gick alla till Caperio/Täby tillsammans med Maimon. Sen drog jag till Hässelby även om det kanske inte var den tyngsta förlusten så spelade jag det mesta under mina 2 år i Gaik. Klart att det känns jobbigt när allt går emot och man förlorar(fråga mig) men du har gjort något riktigt bra med Gaik denna säsong, så när Ni gör bokslut i år ska du känna dig stolt.


* Nog hyllat av Ola nu, måste försöka komma på något att såga honom för också..... Kanske ska dra upp något om vårat senaste möte i Smedsgärdshallen ;-)


* Pool och Chelsea spelade inte helt oväntat 0-0. Det var det första jag och Joppe sa att det skulle bli innan vi drog och kollade Spiders matchen. Kom igen nu Pool, sluta kryssa!


* Sköööna Juve vände och vann borta mot Udinese!


* Real Sociedad tog en stark bortaseger mot tabell jumbon Poli Ejido med 1-0, och ligger nu på en 4:e plats i Spanska andra divisionen, snart är dom tillbaka där dom hör hemma!


Nä, kanske ska passa på att sova lite också. Imorgon väntar jobb, hem till familjen och umgås, sedan träna, och direkt efter det ska jag hem och kolla Storvreta-Caperio/Täby på min gamla VHS-spelare.


Sov gott!!!

Ovido - Quiz & Flashcards