Alla inlägg den 17 februari 2008

Av Andreas - 17 februari 2008 15:34

Skönt att äntligen ta en seger i serien igen efter diverse mindre bra insatser sista tiden. En helt klart rättvis seger också! Återigen imponerande efter som vi match efter match saknar ca. 7-8 "gubbar".


1:a perioden är riktigt dålig från våran sida och vi ska vara glada att vi bara ligger under med 3-2 efter första. Vi pratar innan matchen om att vi väntar oss en hög press från Älvsjö som vi ska spela oss ur. Precis som vi trodde så pressar Älvsjö högt, men vi klarar inte alls att spela oss ur pressen. Underläge efter första perioden där Älvsjö var klart bättre än oss.


I pausen är Anders inte helt nöjd och vi pratar återigen genom hur vi ska lösa Älvsjös spel. Denna gång ger det ett ordentligt resultat och vi kommer ut som ett helt nytt lag och äger matchen totalt. Framförallt kedjan med Alex Rosenberg, Christian "Isen" Isaksson och Jonas "Lillis" Bergström har total lekstuga med våra motståndare som har svårt att ta sig ur egen zon.

Ledning med 5-4 efter 2 perioder.


Tredje perioden påminner mycket om den andra perioden och vi har bra kontroll på matchen. Älvsjö får ett tidigt kvitteringsmål men det får oss inte ur balans. Vi går upp till en 8-5 ledning innan Älvsjö snyggar till siffrorna med 1 sekund kvar att spela, och slutresultatet blir seger med 8-6.


En riktigt bra match av oss dom 2 sista perioderna. Den första perioden är bara att glömma, där är vi riktigt dåliga! Bra match av samtliga inblandade med ett extra plus för den andra period som Alex, Isen och Lillis genomför.


* Idag sitter man här med ett omplåstrat och svullet öga. Fick upp en klubbspets på ögonlocket efter halva matchen. Har tejpat ihop jacket som blev. Men vad gör man inte för laget.... Det märkliga är att senast jag skadade mig så att jag fick sy under mitt vänstra öga var mot Älvsjö det också, när jag spelade med GAIK. Nu var det alltså dags för höger öga....


* Hade jag vetat att man skulle få ett pris om man gjorde lagets 100:ade mål denna säsong så vet man aldrig om jag hade passat Chrisse till det målet när vi kom ensamma mot målvakten igår....


* Pratade med Joppe precis, han ligger i lagets omklädningsrum nere i Helsingborg och är magsjuk.... kul!!! Blir nog en rolig hemresa för honom..... För övrigt så tror jag att Caperio/Täby får svårt nere i Helsingborg, ännu tyngre att åka hem med en förlust.... Hoppas att jag har fel.


* Pool skämde ut sig igår igen! Ok, det var "bara" cupen, men det är inte acceptabelt att åka ur mot Barnsley hemma..... Avgå Benitez!


* FORZA JUVE!!! Sköna Juve och underbara Del Piero såg till att Juve vann mot Roma igår!


* Jag chockade nog många igår inklusive mig själv när jag drog till med att göra fler assist än mål i en match i år. 1+2 är inte ofta det görs från min klubba.... Måste ha med det tejpade ögat att göra....


* Igår vann jag och min mamma som vanligt i kortspelet Canasta. Vi vann över min syrra och hennes sambo. Åh vad lätt!! Förlorarna numero uno, min sambo Ullis och min Pappa ville inte vara med och satt i soffan och kollade film.


* Speltipset idag: Helsinborg, Pixbo, och AIK. 


Det har vart en bra helg, nu väntar en ny arbetsvecka.....


Ha det bra så länge!!

Ovido - Quiz & Flashcards