Direktlänk till inlägg 22 februari 2008

Snart helg

Av Andreas - 22 februari 2008 08:46

Då är helgen snart här, helt suveränt! fick en kommentar här på sidan från en Inter supporter som gratulerade till pool segern, stort! Kan hålla med om att Materazzi inte skulle ha blivit utvisad. Det första gula kortet är inte ens nära ett gult kort, men däremot tycker jag att det andra gula kortet är solklart. Så Materazzi borde alltså bara haft ett gult kort. Blir en tuff retur i Italien, jag tippar 0-0....


Igår var det träning, kan erkänna att jag och mitt gula lag inte gjorde en av våra bättre träningar. Annars kan man väl påpeka att det var en ganska dålig träning med grinigt och irriterat humör på många håll och kanter.


Jag kan erkänna att jag ännu inte gjort mitt fysstraff som jag skulle gjort igår, eftersom jag kom 1 minut sent till träningen. Men jag lovar att göra det nästa träning Keegan!


Örebro borta imorgon, senast vi möttes vann Örebro väldigt orättvist med uddamålet. Örebro är ett bra lag, det visar om inte annat tabellen, men om vi fortsätter som vi gjorde i dom två sista perioderna mot Älvsjö så har jag stora förhoppningar om 3 poäng!


Hoppas att maten kommer som den ska imorgon till bussresan. Hoppas att tv:n fungerar så att vi kan kolla Tamminens film som han hoppas att någon skulle vilja se varje resa, ännu har ingen nappat: Dokumentären/filmen om Matti Nykänen(finska backhopparen).


Nordicbet verkar köra på endast de matcher som har betydelse i våran serie, men jag kommer med en uförlig rapport om mina tankar inför helgens omgång i våran serie, lägger upp det ikväll.


Har en riktigt fin bil via jobbet tills jag får den nya jag beställt. Det är en passat. Jag har nu på morgonen lämnat in den på recond och även bett dom om att ta bort Hammarby klistermärkena som sitter på bakrutan. Ritma är sponsorer till både Hammarby och AIK. Känns inte helt bra att åka omkring i en bil med bajen klistermärken....


2 matcher kvar i årets serie, hoppas att favoritklubban håller hela vägen ut...har fått dra fast lite extra skruvar för att hålla bladet på plats..... Annars är det med blandade känslor som serien närmar sig sitt slut, skönt för att man får mera tid för familjen! Tråkigt för att man kommer att sakna matcherna och allt runt omkring! Sedan kommer den vanliga perioden om funderingar om hur man ska göra säsongen som kommer, men det är ett långt senare bekymmer. Trivs riktigt bra i Hässelby och det känns som att vi redan nu är lite sugna på revansch nästa säsong, Hässelby tillhör toppen enligt mig!


Caperio/Täby tar ikväll emot Järfälla Spiders i Tibblehallen. Tror stenhårt på C/T seger! Där 1,55 hos nordicbet känns kelt klart spelvärt! C/T vinner 8-3.


Mer kommer här ikväll. Ha en riktigt bra Fredag så länge!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards