Direktlänk till inlägg 22 februari 2008

Helgens omgång i mellersta ettan

Av Andreas - 22 februari 2008 20:09

Ja, Nordicbet har bara odds på 2 av matcherna, och det är dom där lagen runt nedflyttningsstrecket krigar. Men jag ger här min syn på hela omgången:


Karlstad-GAIK/Väsby

- Två lag som allt som allt har gjort bra säsonger i år. Endast prestige står på spel i en av flera betydelselösa matcher denna omgång. Jag tror att Karlstad vinner tack vare hemmaplan. Karlstad seger 8-6.


Åkersberga-Lillån            1,60           6,25            2,75

- En match som betyder allt för båda lagen! Bägge lagen behöver vinna för att hålla hoppet vid liv om fortsatt spel i div. 1 nästa säsong. Jag tor att Ackers kniper sista chansen och samtidigt sätter spiken i kistan för Lillån som spelar i div 2 nästa år. Ackers seger i en jämn match 6-4.


Handen-Skoghall

- Handen har ryckt upp sig efter juluppehållet, ordentligt. Matchen betyder inget rent tabellmässigt. Handen är ett bättre lag än Skoghall, och vinner med 7-4.


Örebro-Hässelby

- Vi var klart bättre än Örebro i hemmamatchen som vi förlorade med uddamålet. Men Örebro spelar smart och bjuder inte på mycket. Seriens andra bästa lag efter Västerås blir en tuff uppgift för oss i Hawks. Inget mer än prestige står på spel och viljan att vinna avgör. Hawks vinner 5-4.


Älvsjö-Västerås

- Västerås är klara seriesegrare, grattis ännu en gång! Älvsjö har gjort en riktigt bra säsong som nykomlingar i div 1. Om Västerås spelar som dom gjorde mot oss i Hässelbyhallen så tror jag på Älvsjö seger. Älvsjö tar en fin skalp och vinner med 5-3.


Finspång-Tullinge           1,65           6,10          2,65

- Tullinge säkrar vid seger fortsatt spel i div. 1 nästa år. Ackers jagar straxt bakom. Finspång kan om allt går fel hamna under strecket även dom. Tror att det blir ett kryss i den här matchen och fortsatt spänning in i sista omgången nästa helg. 5-5.


                                 ----------------------------------


Jag tippade klar Caperio/Täby seger mot Spiders ikväll. Mitt resultat, 8-3, är vad det står efter 2 perioder i Tibblehallen. Resultatet sprack jag på, men som jag sa så var 1,55 riktigt spelvärt på "Zunda". Inte kan man väl tappa den ledningen......


Ha en trevlig helg!



 
 
Ingen bild

HSK mot toppen

23 februari 2008 02:22

Hej Boris - tror du att det finns ngn chans chans för de Hässelby:are som är på vift att komma hem till nästa säsong, tänker på Hagberg, Måve, Joppe, Richie och Ackevi? Skulle ha stora möjligheter att kriga i absoluta toppen i ettan med stor möjlighet til avancemang? Realistiskt är det väl bara Joppe som kan vara aktuell antar jag.
Det finns ngt i ert lag men ngt saknas.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards