Direktlänk till inlägg 24 februari 2008

Två bedrövliga perioder

Av Andreas - 24 februari 2008 21:43

Så är helgen i princip över. Det har varit en bra helg bortsett fån det innebandyrelaterade.


Förlust med 9-6 borta mot Örebro igår. Siffrorna talar för en hyfsat jämn match. Dom 73(!) åskådare som var på plats vet att det såg riktigt illa ut med Hässelbyögon efter 2 perioder.


Örebro var riktigt bra! Inget snack om saken, man spelade en snabb kontringsbandy med mycket diagonalpass och direktskott i öppet mål. Men även fast Örebro var bra så måste man bara säga att vi vek ner oss totalt!! Det vi presterar, i framförallt den första perioden, är nog bland det sämsta vi gjort i år. Totalt viljelöst och oinspirerat! Andra perioden är en aning bättre, men inte mycket. Vi ska tacka Eddie i målet att vi inte släpper in fler mål, han var den enda Hawks spelare som presterade denna match!


I den sista perioden går vi från underläge 2-8 till 5-8 på ca 5min och Örebro tar timeout. En kombination av att Örebro slog av på takten och att vi faktiskt helt plötsligt började spela innebandy gjorde att vi tog över och vann den sista perioden med 4-1. Men efter att ha legat under med 8-1 så var det självklart alldeles försent för att hinna ikapp Örebro. Matchen slutar med förlust 9-6, mot ett riktigt bra Örebro!


Var otroligt besviken på mig själv efter dom två första perioderna igår. Förstår inte varför jag/vi sätter oss i en buss och åker 2 1/2 timma för att sedan skämma ut oss? Jag kräver otroligt mycket mer av mig själv framförallt, men även på omgivningen. Den spelare som var bra igår var Eddie i målet, han gjorde den ena "fantomräddningen" efter den andra.


* Fick en kommentar här på sidan med frågan om hur stora chanserna är att gamla Hawksspelare som Måwe, Hagberg, Hyvärinen, Joppe Nothèn och Ackevi kommer tillbaka till Hawks? Inte stora alls tror jag. Alla dessa spelare är så pass unga och dom flesta också tongivande i sina lag så att jag tror att det dröjer innan dom kommer tillbaka, om dom nu gör det någon gång. Dessa herrar vill nog köra ett tag till i elitserien. Men jag kan hålla med om att det hade varit grymma förstärkningar att plocka in!


* Nästa helg väntar Handen i Hässelbyhallen på lördag kl: 13.00 Jag utgår från att inställningen kommer att vara bra mycket bättre inför den matchen!


* Pool tog 3 friska pinnar i helgen och Torres dundrade in 3 kassar! NICE!


* Juve förlorade borta mot Reggina. Behöver jag säga mer....


* Jag sa på våran bussresa till Örebro igår att jag tror att Farsta klarar sig kvar i div 1. Jag förutspådde att Tyresö/Trollbäcken skulle vinna och säkra sitt kontrakt igår(seger 5-4 mot Årsta) samtidigt som Farsta skulle slå Sirius(seger 6-4). Dessa båda lag möts sedan i Farstahallen nästa helg, där T/T inte har något att spela för, och Farsta måste vinna, vilket jag tror dom gör. Sundsvall måste förlora i sista omgången samtidigt som Farsta måste vinna för att hålla sig kvar. Sundsvall möter Umeå hemma, ett Umeå som vid seger går upp till SSL.....Farsta alltså kvar i div 1. Ja, vi får se nästa helg....


* Tullinge tog en otroligt viktig seger borta mot Finspång idag. Finspång är nu rejält indragna i bottenstriden. Vinner Ackers borta mot Tullinge och Finspång förlorar mot GAIK så åker Finspång ur tillsammans med Lillån. Jag tor iof att Tullinge vinner mot Ackers i sista rundan, så Ackers åker ur tillsammans med Lillån.


* Halaste golvet i år, det priset tog Mellringehallen där vi mötte Örebro igår. Helt sjukt vilket halt golv!


* C/T körde som väntat över Spiders. Nu ska det mycket till om man inte går till slutspel. Väl där kan allt hända......


* Tåkigt för Joppe Nothèn som skadade knäet illa mot Spiders. Var hemma hos honom idag och firade hans sons 1 årsdag. Joppe hoppar omkring på kryckor och ska på magnetröntgen imorgon, tyvärr är det nog slutspelat för Joppe i år. Jag lider med Joppe och hoppas att det inte visar sig vara något allt för allvarligt med knäet.


God natt!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards