Alla inlägg den 2 oktober 2008

Av Andreas - 2 oktober 2008 15:35

Så var det återigen dags för att tippa helgens omgång i div 1 mellersta. Jag slänger här nedan in mina kommentarer till matcherna samt aktuellt odds från Nordicbet.


Hässelby-Surahammar        1,25        7,95        4,90

- En tidig seriefinal i Hässelbyhallen mellan två, än så länge, obesegrade lag. Surahammar slog senast tillbaka en av sina nykomlingskollegor O/G med hela 11-2, imponerande siffror. Jag tror dock att Sura är betydligt bättre hemma i sin borg än utanför. Mitt lag Hässelby som har en väldigt lång skadelista har startat på bästa sätt dom också, trots att matchen mot Ackers senast inte var den bästa så vann man. Vi har i Hawks fått försvarsspelet att sitta bra hittils och haft ett bra målvaktsspel, endast 4 insläppta mål dom 2 första omg. För mig blir det första gången jag ser Sura, och jag ser fram mot att se detta intressanta lag spela. Resultatet då? Jag tror såklart på Hässelby seger på hemmaplan, inget snack. Men det är lite väl lågt odds för att jag ska använda det i något spel. Hawks vinner en jämn match, 6-4.


Onyx-Åkersberga        1,20        8,50       5,50

- Onyx har även dom börjat imponerande och är obesegrade än så länge. Ackers har 2st hedersamma(?) förluster mot Hawks och Örebro. Med tanke på lagens inledningar kan det inte bli något annat resultat i denna match enligt mig. Onyx vinner klart, 9-2.


Handen-Finspång          1,85       6,10        2,35

- Finspång har fått en tuff inledning på årets serie, 2 raka förluster. Handen startade med hemmaförlust för att i senaste omgången imponerande vinna i sudden borta mot Karlstad. Känner mig nästan taskig mot Finspång, men jag tror att man förlorar igen. Inte lätt att vinna på Torvallaparketten mot ett nytänt(?) IBK Handen. En match som jag även kommer att använda i mina spel med fina 1,85. Handen seger 7-4.


Odelberg/Gustavsberg-Tyresö/Trollbäcken       4,90      7,95      1,25

- Möte mellan lagen med dom långa namnen! T/T har startat serien starkt och verkar precis så bra som jag trodde. O/G blandar och ger och kan slå alla lag i serien, med duktiga bröderna Norling i spetsen går ingen säker. T/T vinner denna målrika match, 9-6.


Örebro-Karlstad        1,35        7,25         3,95

- Förväntat toppmöte på förhand. Båda lagen har dock startat serien sämre än förväntat. Detta blir en jämn uppgörelse mellan två lag som i slutändan kommer att vara med i toppen. Avstår spel på denna match och chanstippar krysset här. 4-4.


Skoghall-Visby          1,35        7,25        3,95

- Visby har fått en tuff start på årets serie, fortfarande utan seger. Men man ska komma ihåg att det har varit väldigt nära i lagets bägge matcher att man fått med sig poäng. Skoghall är erkänt svårspelade i den sjukt dåliga och lilla Mörmohallen, har man dispens för att spela där? Annars är Skoghall ett bra lag som Visby bör ha respekt för. Matchen är inte lika självskriven som oddsen antyder då jag tror att Visby kommer att växa in i div 1 kostymen mer och mer. Men jag är feg och tippar hemmaseger, 7-5.


                                 --------------------------------------


Oddsen för div 2 östra svealand har inte dykt upp ännu, jag väntar med spännig efter godbitar att använda tillsammans med 1,85 på Handen hemma.


Lunchade med Joppe, Isen och innebandylegenden Stefan Mörk idag här i Viksjö. Blev Kinabuffè, riktigt gott. Vi var flera som påpekade att vi kanske borde ringa Johan "bläckfisken" Ekdahl när vi såg att det var buffè på menyn, mannen som älskar buffè!


Appropå Stefan Mörk så var han förra helgen spelklar för det mytomspunna laget som är fullt av livs levande legender SB Innebandy i div 2 östra svealand. Stefan hade #10 på ryggen. Man förlorade med uddamålet mot bajen trots att dom gamla Udden profilerna Rogge Östergren och Stefan Mörk spelade i samma lina igen. Enligt Mörken har laget förtillfället lite problem med kondtionen, men det kommer att ordna upp sig. Jag kommer att följa detta lag med stort intresse!


Ett stort avbräck för Hässelby i helgen är att min "vice captain" , Isen, är bortrest och missar seriefinalen. Dags för våran tredje kapten Niklas Fredriksson att bära bindeln i helgen.


Ska hacka lite på IB-magget som vanligt också. Hur kommer det sig att man i rubriken efter Dalens seger mot Helsingborg skriver: Ketil Kronberg visade världsklass. För att sedan i spelarbetygen ge Kronberg en 4:a?? En 5:a står för världsklass, magget, bara så att Ni kan era egna graderingar till nästa gång...


Som jag gnällt på tidigare så tycker jag att IB-magget bara har blivit sämre sen innebandynytt försvann, borde det inte bli tvärtom? För att vara egoistisk så kan man ju bara ta oss "sunkiga" div 1 spelare som exempel. Joppe Nothèn, Caperio/Täbys bästa back förra säsongen lämnar för Hässelby... På magget har det inte stått en rad, på innebandynytt hade det gjort det tror jag.... För att bli ännu mer egoistisk, Hässelbys kapten går och bryter knät 6 dagar innan seriepremiär, har det stått något om det? Nej! På innebandynytt tror jag att dom hade reflekterat över det... Summa summarum, div 1 får inte plats hos magget, inte div 2 heller för den delen. Riktigt tråkigt! Hoppas det kommer någon ny uppstickarsida, jag är iaf en av den sidans nya läsare.


Jag är inte den som inte tror att någon kan ändra på sig, så kom igen nu IB-magget, skärp till er, jag tror att kapaciteten finns. Dags att plocka fram den så ska jag snällt stå tillbaka och börja besöka er sida mer frekvent, jag lovar.


Så, nu har jag som vanligt fått gnälla lite på IB-magget också, blir bara irriterad då jag tyckte sidan var riktigt bra förut. Och så saknar man väl innebandynytt fortfarande också...


Mina dagar i övrigt ser ungefär likadana ut här hemma. Antingen ligger jag med gipset i högläge i sängen på övervåningen, eller så ligger jag på samma sätt i soffan där nere. Börjar bli riktigt tråkigt att bara ligga här hemma nu! Fredag de 10:e Oktober så ska jag till läkaren för att ta bort stygnen och gipset samt röntga knät igen. Hoppas på bra svar där så kanske jag slipper att ha gips vidare sen, ser fram mot att kunna starta min rehabträning så fort jag kan!


AIK kryssade mot Gefle senast, riktigt dåligt! Inte oväntat, men dåligt! AIK var som vanligt bättre, men kan inte göra mål....


AIK Hockey trummar på i sin nysatsning, kul att se! 5-0 mot Mariestad igår. Framåt stolta AIK. Ska försöka ta mig iväg för att beskåda denna nysatsning, känns intressant. Tänka sig att man förr i tiden var mer hockeysupporter än fotbollssupporter, sjukt, fast kanske naturligt ändå.


Liverpool vann lätt igår, underbart!!


Ha det!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards