Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Andreas - 7 oktober 2008 22:20

Ja, dom flesta är nog eld och lågor efter gårdagens tv-match i innebandyn. Jag kan ju inget annat än instämma att dom sista minutrarna och sekunderna var helt sjuka. Enligt mig handlar det mesta om Pixbos feta underskattning på slutet, Pixbo var klasser bättre än Mullsjö. Men det fungerar inte i någon sport att skita i slutet. Maken till lojt och "ställa in skorna" inställning på slutet har jag sällan sett. När man väl kom på sig själva så var det försent, jag anser att man skulle ha tagit en time-out när Mullsjö gjorde 4-5 för att samla trupperna och ge klara direktiv om dom sista 30 sekunderna. Kanske inte hade hjälpt ändå, men det kändes som att man på något sätt måste markera att det som håller på att hända inte är ok.


Jag såg matchen hemma hos Rickie, och vi satt gemensamt och beklagade oss på denna Holtz, mest jag för att vara ärlig. Han har en oerhörd vilja och ett bra slit, men det kändes som att han överarbetade dom flesta situationerna i matchen och försökte göra det mesta på egen hand. Kanske blir så för en duktig spelare i ett bottenlag. Han var inte bra denna match, fram tills dom sista minutrarna... Då helt plötsligt så står han på rätt plats hela tiden, speciellt vid två av målen, det är det en målskytt gör! Hans andra mål som han stänker upp i bortre är det klass på. Men att han ska ha en 5:a i betyg som han fick av en viss sida, nej inte mycket! Han var oerhört och imponerande effektiv, visst. Men det krävs en prestation hela matchen för att kvittera ut en 5:a av mig iaf. Ser man dom 2 sista miunterna så kan jag hålla med om 5:an. Hur som helst tycker jag att det är mest svagt av Pxbo, riktigt dåligt. Mullsjö ska givetvis inte tas ifrån poängen heller, man krigar på och ger aldrig upp och visar ett hjärta utom dess like, jag lyfter på hatten för den imponerande upphämtningen!


På fredag är det röntgen och ta bort stygnen som gäller. Får se vad som händer efter det, jag ska tydligen inte vara allt för säker på att gipset försvinner helt då det brukar ta ca 6 veckor innan ben läker ihop igen har jag fått höra från säkra källor. Hoppas på det bästa och kanske något smidigare än detta gips runt benet iaf. Längtar till att kunna starta upp min rehab, längtar tills jag kan röra mig och springa igen.


Joppe har nu flyttat hit till Viksjö, så det har blivit en hel del hängande med Joppe och hans grabb Jonathan.


Förutom skadorna vi har i Hawks så saknas det spelare till matcherna av olika anledningar tyvärr. Senast mot Surahammar saknades vice kaptenen och spelgeniet Christian "Isen" Isaksson pga resa. Nu till helgen borta mot Tyresö/Trollbäcken saknas tyvärr återigen en mycket viktig bricka i form av Alexander Rosenberg som ska iväg på student VM. Önskar Alex ett stort lycka till!


Mer inför matchen kommer i veckan.


Fotbollskonst! Det är det man kan säga om Liverpool!! Vilken makalös och rättvis upphämtning mot City borta. Hatten av för Pool, lägger mig på knä(när gipset är borta) för Torres!! Magiskt!


AIK fotboll, inga kommentarer...


Lägger till en länk till här till höger, och det är en blogg som jag läste igenom första gången idag faktiskt. "innebandy enligt mig" med Ingrid uppe i Umeå. Riktigt bra och läsvärd!


Jag har som jag har skrytit med här på bloggen haft en del flyt i innebandytippandet. Kanske ska man som min gamla lagkamrat i GAIK(numera Caperio/Täby) Fille Urwäder kommenterade här på bloggen, passa på att sluta när man är på topp? Nej Fille, jag kommer inte att sluta på topp, vare sig med innebandy eller spel. I sånt fall innebär ju det att jag borde sluta med innebandy nu också, och det vill jag inte. Lycka till vidare med innebandyn Fille!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards