Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Andreas - 19 oktober 2008 19:01

Mitt Hässelby förlorade på bortaplan mot Karlstad idag, tungt!


Jag sprack på mina spel hos Nordicbet pga Tyresö/Trollbäcken, piss!! Hade vunnit 4500kr om dom bara vunnit sin match......


Niclas "Virgin" Eriksson stod för hela 5 poäng från backplats i Hawks idag, 3+2. Det är det positiva man får ta med sig från dagens match. På IDA så står det att Patrik "Paddan" Asplund gjorde poängen, men det har tydligen blivit något fel. Enligt rykten direkt från spelarbussen så var Karlstad sjukt effektiva denna afton.


IDA på innebandy.se låg såklart nere stora delar av dagen då man skulle följa matcherna. Har det hänt förut? Ja, många gånger! Jag uppskattar verkligen att man kan följa matcherna, men jag blir lika förbannad på att det ligger nere nästan varje gång det är söndag och många som vill kolla resultaten. Riktigt kass och något dom bör ordna till. Efterlyser även att lagen kanske kan rapportera på sina egna sidor, då skulle man slippa frustrationen som uppstår. Fast det kanske krävs ett enormt jobb för att göra det, inte vet jag?


Imorgon ska jag till min sjukgymnast Jampa Mörk på Idrottskliniken i Solna. Hoppas att jag kommer börja få igång knät snart. Har haft ont i helgen, framförallt på natten och morgonen. Är uppriktigt sagt väldigt less på det här knät nu, jag vill tillbaka så fort som möjligt nu!


Caperio/Täby ångar på, 12-4 idag mot Jönköping borta. Skillnaden på årets C/T mot tidigare årgångar är att man nu kör över bottenlagen totalt, man är ödmjuka inför uppgiften och har höjt lägsta nivån. Järfälla, Västerås, och nu Jönköping har åkt på storstryk.


Grannen Rickie dundrade in hela 1+5 och seglade därmed upp i poängligaledning, kul! Han gjorde hela 1+4 i sista perioden. Pratade om det för ett tag sedan, Rickie bör ha stor möjligheter att vinna poängligan i SSL iår, han har sällan varit så vältränad och bra som nu. Visst har han alltid varit grym, men iår är det något speciellt. Nu förstår jag varför han gav mig alla chockladbitar av märket Lion när vi satt hemma hos honom och kollade Mullsjö-Pixbo för ett par veckor sedan.... Rickie åt inte en enda, jag åt 5st!


Fan jag e fortfarande sne på T/T, dom får skramla ihop till mina fyra laxar i laget. Jag tar dom när jag förhoppningsvis är med på planen i returmötet efter jul...


På tisdag går min nuvarande sjukskrivning ut. Får se om jag är tillräckligt bra för att åka tillbaka till jobbet ännu. Kanske behöver en vecka till med tanke på att jag fortfarande inte kan köra bil och fortfarande har ont i knät. Vi får se, jag låter morgondagen avgöra. Skulle faktiskt vara skönt att komma igång med det "riktiga" livet igen, jobb och allt vad det innebär.


Ha en bra vecka!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards