Alla inlägg den 18 oktober 2008

Av Andreas - 18 oktober 2008 23:09

Höll på att glömma bort att lägga in mina tankar och kommentarer angående morgondagens matcher i våran serie. Här följer odds från Nordicbet samt kortare analyser:


Åkersberga-Handen         6,50        9,25         1,15

- Tittar man på tabellen så är det inget snack om hur det går här. Ackers är tyvärr för tunna iår, man klarade sig med minsta möjliga marginal förra året och har inte blivit bättre iår. Förr eller senare tar man poäng och jag tror att man gör det hemma, kanske i denna match? Fegar och tippar Handen seger 7-4.


Surahammar-Skoghall        2,85       6,50       1,60

- En match som jag inte vågar använda mig av i något spel. "Sura" är grymt hemma starka, Skoghall har imponerat stort så här långt. Jag trodde att Skoghall skulle vara bättre iår, men inte så här bra. Skoghall vinner denna match trots en tuff uppgift. Skoghall seger 7-5.


Onyx-Tyresö/Trollbäcken         2,20         5,70        2,00

- T/T har startat serien mycket bra. Onyx likaså. Därav dom jämna siffrorna i oddsen. Jag tror och tycker att T/T bör vinna denna med tanke på att man har radat upp segrar på just bortaplan. T/T har endast spelat en hemmamatch hittills och är ändå obesegrade! T/T seger 8-5.


Visby-Örebro        2,25        6,25        1,95

- När oddsen kom var Örebro ännu större favoriter, så många tror alltså på hemmaseger här. Visst Visby borta är absolut ingen lätt uppgift. Men Örebro verkar ha fått upp ångan och då är man ett bättre lag än nykomlingarna av vad jag har sett. Det blir tight och målsnålt här, men Örebro vinner 4-3.


Karlstad-Hässelby         3,65        7,00         1,40

Vi i Hawks är stora favoriter här, och tittar man på inledningen av serien för respektive lag så ska vi också vara det. Karlstad är hittils den största negativa överraskningen i serien, utan tvekan. Jag tror att Hässelby vinner denna match då man är fyllda av revanschlusta sedan det onödiga poängtappet mot Visby igår. Karlstad spelar utan självförtroende och blev igår utspelade i det prestigefyllda derbyt mot Skoghall. Hawks vinner här med 6-3.


Finspång-Odelberg/Gustavsberg        

- Jag vet inte vart Nordicbet har gjort av oddsen här, matchen finns helt enkelt inte med bland deras odds? Jag tror hur som helst att Finspång tar sin första seger i årets serie i denna match. En match som jag skulle vilja ha med i spelen men som jag som sagt inte kan hitta? Finspång vinner 8-6.


Jag kommer tyvärr inte att åka med till Karlstad imorgon. Jag kommer att spendera dagen tillsammans med familjen här hemma. Inte speciellt skönt att åka buss i ca 3 timmar med knät just nu heller.


Tänkbara spel inför morgondagen: T/T borta mot Onyx till 2,00. Visst är det en tuff match, men det är upp till bevis för T/T om man vill vinna serien. 2 gånger pengarna är iaf bra på ett bra lag. Bollstanäs borta mot Duvbo till 2,00 gånger degen här också. Bollsta måste med det spelarmaterial man har snart börja vinna, och man bör slå svaga Duvbo. Tror även att hemmastarka Värmdö slår Täby FC till 1,95. Värmdö har visat att man kan rubba topplagen, och Täby är inget topplag.


AIK vann idag i Allsvenskan för första gången sedan den 28:e Juli!!! FAN VAD SKÖNT!! Ingen kul match att beskåda, men jag är bara glad över att äntligen få uppleva en seger igen! Men jag kan bara återigen konstatera, Allsvenskan är inte vass.


YNWA, LIVERPOOL!! Underbara POOL! Dom är helt sanslösa för tillfället, vilken vändning igen! Undrar om Coach Lemker som sågat Kuyt vid fotknölarna såg matchen idag? Att vinna med många spelare borta är starkt, och framförallt var Premier Leagues bästa forward borta, Fernando Torres. STARKT!


Ha det bra!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards