Alla inlägg den 5 oktober 2008

Av Andreas - 5 oktober 2008 12:03

Har kollat igenom helgens resultat gentemot mina förhandstips, precis som förra helgen var jag på ganska rätt spår. Nedan följer mitt tips inför matcherna samt rätt reultat.


Hässelby-Surahammar 5-3      Mitt tips inför: 6-4

Onyx-Åkersberga   10-4         Mitt tips inför: 9-2

Handen-Finspång  8-3            Mitt tips inför: 7-4

Odelberg/Gustavsberg-Tyresö/Trollbäcken 6-5sd        Mitt tips inför: 6-9

Örebro-Karlstad 5-4sd           Mitt tips inför 4-4

Skoghall-Visby 7-6                  Mitt tips inför: 7-5


Jag missade alltså på matchen O/G-T/T, resterande matcher satte jag. Inklusive rätt resultat efter ordinarie tid mellan Örebro-Karlstad, 4-4. Jag kom på att jag nästa gång även ska lägga till vilka jag tror vinner i sudden när jag tippar kryss efter full tid.


Idag ska jag som vanligt kolla gnaget som denna dag spelar borta mot Halmstad. Jag ska väl erkänna att jag inte är allt för optimistisk inför denna match. Kryss eller förlust som vanligt, förmodligen kryss.


Såg lite på Helsingborg-Elfsborg igår, det kanske finns hopp för Allsvenskan ändå? Det var iaf en hyfsad fotbollsmatch. Nej just det, kom på att jag såg lillebror dif mot Norrköping i torsdags, fotboll när det är som sämst! Allsvenskan är inte bra, så är det bara. AIK är inte bra, så är det bara också. Men nästa säsong, då jävlar.....


AIK matchen krockar tyvärr med Liverpool som börjar kl:16 idag, dilemma. Klart bättre fotboll såklart, men AIK ligger självklart en aning närmare hjärtat. Men man ska inte se bort från att jag kopplar bort från AIK matchen i ren besvikelse idag heller, och kollar mitt kära Pool istället. Scenariot är fullt möjligt vid en extrem besvikelse i AIK matchen.... Men det blir AIK från start.


Veckan som kommer, vad händer då? Inte mycket för att vara ärlig. Vila knät som vanligt. Längtar till fredag då gipset ska väck! Hoppas på positiva svar på röntgen, att knät läker som det ska. Får se om man får någon ställning eller något på benet när gipset är borta, allt är bättre än det som sitter på benet nu iaf.


Idag är det C/T-Järfälla. Hade vart kul att se, men det blir nog fotboll framför burken istället.


Ha det!


Hejdå Hejdå!!





Ovido - Quiz & Flashcards