Alla inlägg den 15 oktober 2008

Av Andreas - 15 oktober 2008 16:59

Så var oddsen här igen. Nordicbet snålar som vanligt med oddsen och det är idel låga odds. Denna helg är det dubbelomgång, fredag och söndag. Mitt Hässelby tar på fredag emot Visby hemma i Hässelbyhallen, och på söndag beger man sig till Karlstad för en tuff bortamatch mot just Karlstad.


Fredagens omgång:


Örebro-Surahammar          1,35        7,25      3,95

- Örebro har inte imponerat ännu, men man har kommit igång och hänger med i toppen. Sura gör det bra och plockar som vanligt poäng i sin trånga hemmahall, senast sudden vinst mot Onyx. En match som inte är lika klar som oddsen antyder enligt mig, jag avstår spel men tror att Örebro vinner i kraft av hemmaplan, 5-3.


Onyx-Finspång         1,25        7,95         4,90

- Onyx är det klart bättre laget i denna drabbning, Finspång har det tufft. Tror att när väl Finspångs första 3 poängare kommer så är det på hemmaplan. Onyx vinner 9-4.


Hässelby-Visby          1,30         7,50          4,40

En match där jag som vanligt tror på mitt Hässelby. En snöplig uddamålsförlust senast borta mot T/T, där T/T avgjorde med 26 sekunder kvar. Hawks missade friläge med ca 1 minut kvar, marginaler... Visby tog planenligt(se mina tips senast) sin första 3 poängare hemma mot Handen senast. Hässelby är det bättre laget och om man kommer upp i minst normal nivå så vinns denna match. Hawks seger 6-3.


Handen-Tyresö/Trollbäcken        3,65         7,00        1,40

- T/T är favoriter och bör vinna denna match. Men jag är inte lika säker på att T/T vinner denna. Man hade lite marginaler i senaste matchen och det är aldrig lätt att spela borta mot Handen på den hala Torvalla parketten. Handen har kapacitet att slå T/T i denna match, men T/T är som sagt bra och jag avstår spel och tippar här ett chanskryss, 5-5. (T/T vinner i sudden)


Skoghall-Karlstad       1,60        6,50        2,85

- Derby i värmland! Skoghall står som favoriter och har startat serien bra. Karlstad har inte inlett något vidare och har problem. Men denna match spelas inte i den trånga Mörmohallen eftersom det är derby. Den spelas i Karlstads CAM arena. Därför tror jag att Karlstad grejar minst ett kryss här när man spelar hemma. Jag tippar faktiskt Karlstad seger till fina 2,85. 6-4.


Odelberg/Gutavsberg-Åkersberga       1,15        9,25        6,50

- En match som O/G bara ska vinna. Det är iof inte det enklaste att vinna på beställning, men Ackers förlorade senast hemma mot Skoghall med hela 13-0! Ackers har problem helt klart! O/G vinner 8-3.


Får se om man hittar några fler fina odds, hittar inte så mycket i fredagens omgång i vår serie iaf. Den enda som ser intressant ut är Karlstad till 2,85 då man faktiskt spelar hemma i detta derby. Men det är ingen "safe" match det heller då Skoghall har startat serien mycket bra. Hur som helst så "tar" vi Karlstads 2,85! Nu lär väl oddset som vanligt sjunka inom 1 timma efter att det stått att det är ett bra spel här bland annat... 


Mer om helgens matcher och annat kommer.


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 15 oktober 2008 10:59

Var hos min duktiga sjukgymnast Jampa Mörk på idrottskliniken igår. Han tyckte att det såg bra ut allting och att det är träning och åter träning som gäller för att komma tillbaka. Håller på med ett gäng övningar hemma för att få tillbaka rörligheten i knät. Knät och vaden är fortfarande svullet så jag måste få igång cirkulationen i i benet, så bör jag kunna röra mig mer.


Om allt går som planerat utan komplikationer så hoppas och tror jag på en comeback redan denna säsong, kanske efter juluppehållet...


Lunch med Joppe och Isen idag, blev en smarrig kebabtallrik.


I helgen sprack mina spel för första gången denna säsong, fler lär det bli med tanke på att den bara börjat. Jag sprack bara på en match och det var chansningen på att Bollstanäs skulle slå Tullinge hemma i Väsby. Sms:ade Grino(Ola) som var på plats i hallen, 5-1 till "Bollsta" efter första perren. Vad hände sen, jo Bollsta tappade matchen helt och förlorade med 9-5. Verkar vara ett vältränat gäng det där Bollsta.... Tror att man skulle behövt lite av Grinos fys innan säsongen startade.


Nu ska jag gå och träna knät, får skriva här senare.


Ha det bra!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards