Alla inlägg den 9 oktober 2008

Av Andreas - 9 oktober 2008 17:31

Matchen jag tipsade om Visby-Handen, där jag sa att oddset 2,15 på Visby var bra sjönk bara någon timma efter att jag skrivit det här... Just nu är det 2,00 på Visby. Förmodligen sjunker den mer. Får se om jag använder den nu, så klar är den inte. Är lite sugen på att lira på Älvsjö borta mot Årsta. Fint odds där med i den norra div 1 serien.


Får rätta mig själv här. Infon jag hade fått att Alex Rosenberg i vårat lag skulle åka iväg på student VM stämde tydligen inte alls. Det är först senare det är dags för detta evenemang. Så då blir förmodligen 1:a linan intakt till helgens match borta mot T/T. Om nu coach Lemker anser att dom skall spela såklart. Hur som helst positivt att vi har med alla spelare förutom dom som fortfarande går skadade.


Appropå skadade spelare så verkar det som att Patrik "Pjadie" Asplund och Joakim "Joppe" Nothèn är närmast comebacker. Även om det kan dröja ett tag till så har båda två börjat löpa nu. Hawks kommer med andra ord bara att bli bättre och bättre ju längre serien går.


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 9 oktober 2008 13:48

Så är det återigen dags för mina sedvanliga tankar och kommentarer om helgens omgång i våran serie. Hämtar oddsen från www.nordicbet.com. Däremot är frågan hur länge jag kommer att "promota" den sidan då dom har dragit dubbelt från mitt konto vid den senaste insättningen. Jag har pratat med dom vid två tillfällen men ännu inte fått något konkret svar på när jag får tillbaka mina pengar. Svagt!


T/T-Hässelby         2,25       5,80         1,95

- Toppmatch för våran del igen. En tuff nöt att knäcka på bortaplan för oss, men det känns som att vi är trygga i det vi gör och vi har för tillfället seriens bästa försvars och målvaktsspel. T/T förlorade senast i derbyt mot O/G i sudden och kommer förmodligen revanschsugna till denna match, detta blir för övrigt lagets första hemmamatch iår och man har imponerande 7 poäng av 9 möjliga på bortaplan. Vi i Hawks får tillbaka viktiga Christian "Isen" Isaksson till denna match, men tyvärr missar en annan spelare från första linan matchen, Alex Rosenberg är på student VM. Jag tror på fortsatt segertåg för Hawks, seger i en jämn match, 5-4.


Surahammar-Onyx       1,90        6,25         2,25

- Toppmöte även här. Onyx ångar på och har fått en riktigt bra start på årets serie. Balrog förvärven levererar poäng direkt. "Sura" är ett erkännt bra hemmalag, och kommer att plocka många poäng i den trånga hallen. Jag tror dock att Onyx blir för starka i detta möte. Onyx vinner 7-4


Åkersberga-Skoghall          5,50         8,50         1,20

- Två lag som startat serien på helt olika sätt. Skoghall har sedan förlusten i premiären radat upp två raka segrar. Ackers har tre raka förluster. Är det någonstans Ackers ska plocka poäng så är det hemma, men inte i denna match, Skoghall blir för starka. Skoghall vinner, 6-2.


Karlstad-Odelberg/Gustavsberg        1,40       7,00       3,65

- Karlstad har börjat serien sämre än förväntat, men i senaste matchen tog man poäng borta mot starka Örebro. O/G blandar och ger, ser starka ut hemma men sämre borta för tillfället. Jag tror inte man räcker till här mot ett Karlstad som verkar ha hittat tillbaka till formen. Karlstad vinner 6-3.


Visby-Handen         2,15        5,65         2,05

- Visby söker fortfarande efter första segern i division 1. Handen har vaknat till liv efter fölusten i premiären och ser bättre och bättre ut. Jag tror att Visby tar sin första 3 poängare för säsongen och detta är en match jag funderar på att använda i mina spel. Visby seger till fina oddset 2,15. Reultat 7-4.


Finspång-Örebro        3,95        7,25         1,35

- Finspång har det tufft, tre raka förluster i serieinledningen. Örebro har inte övertygat dom heller, men det är ett lag fullt av kvalitet och jag tror att man kommer att börja plocka fler tre poängare med start i denna match. Örebro vinner 8-4.


I helgen är jag sugen att använda mig av Visby till 2,15 i mina spel. Avvaktar och ser vad det kommer för odds i div 2 östar svealand innan jag sätter mina spel. Mer kommer här senare.


T/T borta i Strandhallen till helgen blir tufft. Ett redan mycket bra lag som har förstärkt laget ytterligare inför denna säsong. Ett T/T som jag för övrigt hade kunnat hamna i innan jag bestämde mig för att gå till Hawks inför förra säsongen. Jag fick ett erbjudande och var vädigt imponerad av proffsigheten hos föreningen och folk runt laget och i laget. Jag tackade nej först och främst pga avståndet från hemmet till hallen i Tyresö, alldeles för långt att åka. Nu valde jag Hässelby något som jag absolut inte ångrar, vi har något riktigt bra på gång och jag är glad att man som "gammal gubbe" får vara med i denna generationsväxling med idel duktiga spelare. Hässelby är framtiden! Vi blir mycket svårslagna till helgen, var så säker. dags att plocka ännu en tre poängare!


Fick en kommentar från Dr Jekyll här på sidan angående 5:an som Holtz fick i matchen mot Pixbo. Kan bara konstatera att jag fortfarande anser precis som du nämner att man ska prestera i mer än 2 minuter för att förtjäna en 5:a i betyg. Han var inte bra innan. Men meningarna och åsikterna går självklart isär gällande detta, och det är bara att köpa. Jag tycker som sagt inte att han ska ha en 5:a sett till sin prestation i matchen. Men om man vill bedömma matchen dom sista minutrarna så är det upp till var och en. Så då ska alltså Runnestig ha en 5:a med tanke på att hans Zorromål är världsklass? För det är ju faktiskt världsklass det målet han gör. Alla tycker olika och det är något jag tycker är bra.


Supporter kommenterade här och frågade varför våran första lina i Hawks spelar så svårt med passar bakom ryggen bland annat. Ja, svår fråga, då jag inte tycker att dom gör det allt för mycket. Visst händer det, men det blir så ibland när man har flera väldigt spelskickliga spelare i samma lina tror jag. Klart att det kan straffa sig ibland och att jag nog också förespråkar ett mera rakt spel på mål. Men om man tex tittar på senaste matchen mot "Sura" så görs faktiskt det sista 5-3 målet efter en grym passning bakom ryggen av Alex Rosenberg till Hampus som stänker in den. Det är alltid en avägning från spelarna om man ska spela mer chansartat, jag tycker inte att man ska hämma individen allt för mycket heller, man bör lita på deras skicklighet och beslut. Men om man vänder på "myntet" så får det ju inte gå till överdrift heller, och bli en belastning för det egna laget, men det tycker jag inte att det gjort ännu.


En annan kommentar här på sidan var varför vi i Hawks inte försöker flytta på matchen mot T/T då vi har en spelare på student VM. Jag tror att det krävs mer än så för att få flytta en match. Sen så är det ett beslut som respektive förening tar tillsammans med spelaren om man vill släppa iväg dom på något som detta. Och Hässelby väljer i detta fall självklart att låta spelaren få uppleva detta mästerskap om det är hans önskan. Så mitt svar är att jag tycker att Alex ska få åka och uppleva student VM, och jag tycker att matchen mot T/T ska spelas som vanligt. Ett beslut som ledarstaben tagit tillsammans med Alex och ett beslut som jag tycker är helt rätt trots att det är olyckligt att tappa en duktig spelare inför seriematch. Men med alla duktiga juniorer vi har i Hawks så hoppas och tror jag att vi löser detta på bästa sätt ändå.


Idag har jag ätit lunch tillsammans med Isen, alltid lika trevligt!


Imorgon ska jag till läkaren som sagt, ta bort stygnen och kolla hur allt läker. Hoppas av hela mitt hjärta att allt ser bra ut, jag vill tillbaka! Hoppas att jag slipper gipset också, det är ingen höjdare. På lördag vankas det pilsner med Isen bland annat, hoppas att detta sker utan gips...


Mer om mina spel med mera kommer senare.


Ha en bra dag!


Hejdå Hejdå!!

Ovido - Quiz & Flashcards