Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Andreas - 17 oktober 2008 23:42

Tänker inte skriva allt för mycket om matchen, då det bara kommer att bli idel negativa saker om motståndare och domare. Men en del negativt blir det här nedanför. Vill börja med att gratulera Visby till 2 poäng och ett stort krig matchen igenom som ingen kan ta ifrån dom. Ännu större grattis till Visbys keeper, och tillika kusin till våran knäskadade Joppe Nothèn, herr Peter Nothèn i Visby kassen spelade utan tvekan hem poängen till Gotlänningarna. Han var otroligt bra denna match!


Matchen i sig, ja jag tycker såklart att vi borde vinna denna då vi är det klart bättre laget spelmässigt. Visby kör med ett otroligt provocerande och fult spel vid många tillfällen, det var dom flesta i hallen rörande överrens om. Vid detta tillfälle betalade det sig väl ut bland annat genom min gamla kamrat Crille Nilsson i Visby som filmade handlöst och fick med sig en 2-minuters utvisning på en Hawks spelare, pinsamt rent ut sagt! Vill bara tillägga till alla som jag vet tvivlar, Crille är faktiskt en grymt trevlig och sympatisk snubbe utanför planen. Tyvärr tappade domarna matchen redan tidigt i den första perioden och kom sedan aldrig tillbaka. Dom var inte bara dåliga åt vårat håll, även Visby åkte på en hel del konstiga domslut, framförallt vid ett antal inslag som vi fick istället. Men summa summarum en usel domarinsats rakt igenom! Alla kan iof ha en dålig dag på jobbet... Jag tänker inte skylla på domare eller Visbyspelare för dom förlorade poängen. Dom kör sitt race, vare sig man gillar det eller inte. Men det är en av många bidragande orsaker, den största är oss själva, att vi inte får in bollen på alla chanser en annan...


Visby krigade till sig 2 poäng det kan ingen ta ifrån dom. Man har en första femma som emellanåt spelar mycket trevlig innebandy. Men detta är en match som vi ska vinna och besvikelsen är stor. Visby spelarna jublade när 5-5 var ett faktum, Hawks spelarna var inte lika glada. Bonuspoängen kändes inte lika tung att "tappa" då besvikelsen kändes stor redan efter det oavgjorda resultatet.


Bäst i Visby enligt mig: Målvakten Peter Nothèn utan tvekan! Jag blev även imponerad av Jonas Gatu som var riktigt duktig. Hade kanske för stora förväntningar på Mikael Andersson och kapten Wahman, men denna afton kom dom inte upp i normal nivå.


Bäst i Hawks enligt mig: Andreas Eriksson. Även plus till målvakten Eddie Ljungwe samt Hampus Dargren.


Vill även tacka den trevliga Visby tränaren Håkan Bergström för dom peppande orden som jag fick, han uppträdde rakt igenom trevligt och schysst mot mig. Lycka till Håkan.


Så nu har jag gnällt på Visby och domarna trots att jag inte skulle.... Men jag har faktiskt mer inom mig som jag sparar och sover bort inatt. Imorgon är jag tillbaka med positiva inlägg hoppas jag. Mycket av besvikelsen ligger självklart på oss själva. Vill ändå(även fast det tar emot) avsluta detta negativa inlägg med ett: Grattis Visby.


Skoghall körde över Karlstad totalt ikväll, 10-2. Skoghall imponerar stort. Karlstad är en ännu större gåta! Tur att man inte har lirat något på Nordicbet denna helg jag hade haft med Karlstad. Men jag är lite sugen på att "betta" i div 2 östra svealand imorgon... Får se hur jag gör...


Hejdå Hejdå!!

Av Andreas - 17 oktober 2008 15:09

Ikväll är det dags för match för mitt Hässelby, med mig i båset än så länge då jag har en hel del rehab framför mig fortfarande. Senast jag stod i båset var mot Surahammar hemma, jag kan bara konstatera att man är sjukt nervös när man står vid sidan av. Och man blir även sjukt sugen på att lira igen när man står vid sidan av.


I veckan har jag varit nere på två av dom tre träningarna som laget har genomfört. Det ser lovande ut för kvällen! Powerplay slipades extra igår och där har vi många bra alternativ just nu. Saknas till kvällens match gör: Joel Ekdal(resa), Joakim "Joppe" Nothèn (Korsband), Niklas Hansson(Knä), Jag själv också såklart med mitt brutna knä, och målvakten Marcus Davidsson(Handskada). Patrik "Paddan" Asplund gjorde comeback, efter lång frånvaro, förra omgången och gjorde ett mål direkt, han kommer att bli viktig framöver, förmodligen redan i kväll! Joppe Nothèn tränar på och har börjat springa och köra övningar med laget, han har dock någon månad kvar till riktig comeback.


Visby är ett lag som krigar väldigt hårt, spelar på gränsen till fult. Man har många bra skyttar och är väldigt skottvilliga. Ett roligt lag att möta och personligen har jag alltid sett fram till drabbningarna. Absolut roligast är det att spela nere i Södervärn mot Visby då det brukar vara ett grymt tryck kring matcherna där. En proffsig förening rakt igenom helt enkelt. Bra hemsida, bra organisation, men laget på banan är än så länge inget som skrämmer slag på någon. Trots några individuellt skickliga spelare som min gamla kompis Crille Nilsson, Wahman, Mikael Andersson. Men ikväll räcker dom inte till, Hässelby är numret större utan snack. Tror på en ganska tät match ikväll, med Hawks som segrare.


I veckan var jag som sagt på idrottskliniken, blev ett dyrt besök...Parkeringsböter på 500kr, kul...


i Div 2 östra svealand kan man ta med Farsta till 1,40 hemma mot SB Innebandy. Den bör vara klar enligt mig. Jag tror att Huddinge vinner seriefinalen borta mot Tullinge till 2,05.


Jag är även på jakt efter spelare till Norska Elitserien just nu, svårt nu när säsongen satt igång, jag vet. Men jag har några namn jag funderar på... Är det någon som har några tips eller förslag?


Ikväll blir det seger mot Visby! Kom igen nu Hawks!


Hejdå Hejdå!!




Ovido - Quiz & Flashcards