Alla inlägg den 11 oktober 2008

Av Andreas - 11 oktober 2008 15:43

Igår var jag hos läkaren. Jag tog bort stygnen och gipset, riktigt skönt! Röntgen visade att allt för tillfället läker på mycket bra. Jag har alltså fått ta bort gipset 3 veckor tidigare än någon jag pratat med trodde, i normala fall så har man det i ca 6 veckor fick jag höra. Men jag ska inte ropa hej allt för tidigt, jag har nämligen absolut noll rörelse förmåga i knät, jag kan inte böja det ett skit. Jag kommer att få börja om helt från början enligt sjukgymnasten jag träffade i samband med läkarbesöket. Lära mig gå ordentligt, sitta, träna upp musklerna i benet igen. Jag hade inte direkt mycket muskler i benen från början, men nu är dom totalt borta kan jag lova. Men jag ska kriga på med mitt rehab program nu och sedan om ca 10-14 dagar så ska jag börja träna rehab med sjukgymnast lite hårdare är tanken. Om allt nu går som det ska. Mål nummer ett: få tillbaka rörelsen i knät, lära mig att böja på knät.


Orkade inte åka med på Hässelbys match idag mot T/T, då jag är lite mör i benet efter gårdagen. Jag har inga rapporter annat än innebandy.se där jag såg att T/T vann med 7-6, sista målet inprickat med 26 sekunder kvar att spela, TUNGT!! Mer om detta när jag vet mer. En positiv sak såg jag iaf i samband med matchen, Patrik "Pjadie" Asplund gjorde comeback efter lång skadefrånvaro. Resultat av hans comeback, 2 mål! Riktigt kul och välkommen tillbaka "paddan"!!


Kul att se gamla lagkamraten från Järfälla, Otto, vara inne och skriva här i bloggen. Ja, helt rätt Otto, jag och Joppe får ta våra knäen och bilda backpar framöver ;-)


Den trogna bloggbesökaren "Sura supporter" tipsade om att Ackers kunde skrälla hemma mot Skoghall.... Skoghall vann med 13-0. Tur att jag inte tog rygg där. Jag tror på Visby, Nykvarn, Älvsjö i helgen. Även Bollstanäs kan skrälla mot Tullinge hemma till 3,95.


En rolig sak från Hawks träningarna i veckan var att Coach Lemker trodde att Alex Rosenberg skulle på student-VM den här helgen. Så på torsdags träningen lirade Alex back i 4:e femman, han var minst sagt förvånad.... Sedan när laget till dagens match mot T/T förkunnades så blev inte Alex nämnd.... Allting ordnade sig tillslut och Alex fick vara med i helgen...


Ha en trevlig helg!


Hejdå Hejdå!!



Ovido - Quiz & Flashcards