Alla inlägg den 25 oktober 2008

Av Andreas - 25 oktober 2008 00:09

AIK körde över Jönköping som väntat. Trodde väl att Jönköping skulle få det svårt, men att dom skulle vara så här dåliga trodde jag inte.


Mullsjö vann i sudden mot Västerås. Vet inte hur matchbilden såg ut, men Västerås är ruggigt nära seger i sina matcher rent resultatmässigt. Lätt att man blir lurad där, man tycker att man är med och så "nöjer" man sig på ett sätt med det och tycker att man gör det bra. Det är farligt, se bara på nuvarande Caperio/Täby, då hette vi Råsunda, när vi gick upp första gången. Vi tyckte att vi var med i många av matcherna, men det räcker som sagt inte... Nu tror jag inte att Västerås åker ur, dom kommer att klara sig galant och det är bra för SSL tycker jag.


Söndag är det Chelsea-Liverpool, ska bli intressant. Vågar man tro 0-0? Jag skulle iaf vara nöjd med en pinne borta på Stamford Bridge.


Rehab idag, cyklingen går bättre och bättre. Ökade lite ytterligare i styrka på strömmen som jag använder för att försöka väcka låremusklerna med. Det är en lång väg tillbaka, men nu är det bara att nöta tre gånger i veckan så får man se när man är tillbaka.


Intressanta lir till helgens innebandy. Bollstanäs hemma mot SB Innebandy (Sorry Rogge och Mörken) till 1,60 när jag la spelet, hörde att det sjönk till 1,40 för att nu när jag var inne och kollade vara helt borta från Nordicbets lista. Om Nordicbet behöver anställa någon ny som sätter bland annat innebandyoddsen så är dom välkomna att höra av sig. Tror även att Visby vinner till 1,65 hemma mot Surahammar. Fjerdingby borta mot Tunet i den Norska Elitserien till 1,60. Finspång hemma mot Ackers till 1,45(tidigare 1,50). Gillar inte dessa "låga" odds, skrällvarningar kan hittas i Handen borta mot O/G. Och Storvreta Ungdom mot Nykvarn. Folk, bland annat våran sporchef, tror att Karlstad skräller borta mot T/T, jag håller inte med alls utan tror att T/T vinner komfortabelt. Dock är oddset där (1,35 för lågt).


Kul att se att du är inne och läser här Rogge! Skönt att höra att man alltid har SB Innebandy att falla tillbaka på om det skulle behövas. Man skulle känna sig riktigt stolt om man lirade med alla gamla legender från innebandyvärlden.


>>> Mörken, jag syftade inte på dig när jag letade spelare till Norge. Du är något år för gammal tyvärr. Annars är du duktig det vet jag!


Juventus-Torino imorgon kväll, nice med derby! Del Piero hänger 2 strutar... Juve vinner med 3-1.


Får se om man äntligen kommer iväg till Tibblehallen på söndag för att se mitt gamla gäng ta sig an Dalen hemma. Kul att se Caperio/Täby, men självklart också Ketil Kronberg som jag hade mina möten med när jag spelade i Norge.


Söndagens prio ett, Chelsea-Liverpool.


Glädjande nog så kan vi presentera ett nygammalt nyförvärv i form av målvakten Johan "Bläckfisken" Ekdahl till Hässelby. Grymt kul att den rutinerade och mycket duktiga "Ekis" är tillbaka! Välkommen hem!


Jag var nere på Hawks träningen igår, detta var även "Ekis" första träning igen. Han såg mycket pigg ut och verkar ha kört hårt i Nyboda, han var enligt egen utsago 6 kilo lättare nu. Nu har vi återigen två mycket bra målvakter i truppen, känns bra!


Joppe var också nere igår och körde "små grodorna" bredvid planen. Hans rehab skrider på enligt planerna och han har även börjat slipa sin fruktade bössa...


Måste återigen rätta mig själv angående Hawks trupp till på söndag borta mot Örebro. Joel Ekdal missar även denna match, jag sa tidigare att han skulle vara med. Missar gör även Sebastian "Sebbe" Sundin som har ljumsk problem. Alexander Rosenberg är dock tillbaka efter sjukdom senast mot Karlstad, viktigt! Behöver inte nämna oss knäskadade spelare längre, meddelar när vi är tillbaka istället.


Ha en bra helg!


Hejdå Hejdå!!





Ovido - Quiz & Flashcards