Direktlänk till inlägg 26 oktober 2008

Ge det tid

Av Andreas - 26 oktober 2008 21:43

Imorgon är man tillbaka på jobbet efter 6 veckors sjukskrivning. Är inte helt hundra ännu, men jag kommer likt Alex Rosenberg i Hässelby att kriga på.


Hässelby förlorade stort idag mot Örebro borta, 4-11 med Hawks siffror först.... Har inte pratat med någon om matchen ännu, men siffrorna ser ju inte direkt roliga ut kan jag erkänna.


Fick en kommentar här på bloggen att någon måste avgå då vi endast har tagit 1 poäng dom 4 senaste matcherna. Jag håller inte med om det! En annan sak som jag inte heller förstår är varför vi i Hässelby har blivit uppskruvade som stora favoriter i den mellersta ettan? Vi har iår gjort det största generationsskiftet i herrlagets historia förmodligen. Vi spelar med ett väldigt ungt lag och som grädde på moset så har vi lite skador att dras med för tillfället också. Vi har själva inte gått ut och sagt att vi ska vinna någon serie, inte vad jag vet? Jag försöker inte att skylla bort senaste tidens resultat, bara ge några försök till förklaringar. Sen tror och tycker jag personligen att vi bör vara med på den övre halvan i den här serien, så pass bra lag har vi, men det är mycket nytt spelarmaterial och taktiskt nytt med en ny tränare. Så vi får ge det lite tid tycker jag. Sedan så kunde vi lika gärna vunnit mot T/T borta, och vi borde ha slagit Visby hemma. Men nu är det som det är och jag tror mycket på vårat lags kapacitet, vi behöver bara ge det tid som sagt.


LIVERPOOL!!! Fantastiskt kul att se den segern mot Chelsea idag, jag njöt i fulla drag. Pool blir tillbaka pressade i slutet av första halvlek, resten av matchen tycker jag att man har järnkoll på.


Sprack i mina tips på Krysset mellan Skoghall-Onyx, och på förlusten för Hawks mot Örebro. Resten av matcherna satte jag i våran serie, även krysset mellan O/G-Handen.


Spelet på Bollstanäs till 1,60 satt. Även Storvreta Ungdom till 2,40 hemma mot Nykvarn satt.


Caperio/Täby låg under med 2 kassar mot Dalen i Tibblehallen, 19.40 gjorde man 7-8, och 19.48 gjorde man 8-8! Man blir inte förvånad, känns som att man har sett det förrut när det gäller C/T. Dock så förlorade man i sudden.


Imorgon är det rehab som vanligt. Det blir, om jobbet tillåter, 3 pass denna vecka också.


Imorgonkväll ska jag som vanligt bevittna AIK i Allsvenskan, på schemat står Örebro på Råsunda.


Nu ska jag raka bort skägget, måste ju se anständig ut imorgon igen.


Sov gott!


Hejdå Hejdå!!




 
 
Ingen bild

supporter

27 oktober 2008 09:27

Du har rätt "Boris". Nästan hälften av laget spelade förra året Junior innebandy, och dom behöver mer tid till att komma in i tempo, etc. Att börja prata om att någon behöver lämna är för tidigt. Hässelby har dom spelare dom har och det är dom som ska vända denna trend, det är inte så mycket ledningen kan göra åt det. Nu handlar det inte längre om taktik och teknik (det finns i laget) utan psykologi, ge grabbarna tid!

 
Ingen bild

Del Piero

29 oktober 2008 16:24

Lite trist för oss läsare att du börjat arbeta - blir ju mindre bloggande då!

Ikväll väntar tuff match för vårt älskade Juventus borta mot Bologna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards