Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Fönstret

Av Andreas - 29 januari 2008 08:53

Tränade igår, eftersom vi förlorade på Söndagen så var det fys på schemat, någon övning och sedan var det dags för två-mål. Jag fick kliva av träningen med en halvtimma kvar att spela, knäet sa ifrån. Har märkt att knäet inte riktigt "pallar" för innebandy två dagar irad just nu. Men jag tänker avsluta denna säsong på planen! Jag har inte för avsikt att kliva av med endast fem omgångar kvar, hoppas att knäet tänker likadant.....


Ikväll är det en het match mellan Caperio/Täby och Falun ute i Tibblehallen. Jag tror att C/T kommer att stå som segrare när matchen är slut, C/T seger 7-5. Senast lagen möttes i Falun blev det heta känslor och en hel del tjafs mellan spelare och ledare. Skall bli intressant att se om Maimon "öknens Maradona" Abdallah svidar om och spelar som han utlovade efter den senaste matchen lagen emellan..... Ska även bli intressant att se varför Andreas "Nisse" Johansson är med i landslaget? Jag förstår det fortfarande inte! Någon som gör? Jag känner inte Nisse utanför planen, där han säkert är kanon trevlig, men på banan är det få som uppför sig så illa. Jag anser att om man är med i landslaget ska man ha vissa spets kompetenser, Nisse är på sin höjd en grovjobbare, och det finns garanterat bättre grovjobbare än han i SSL.


Våran kapten Joel Ekdal är klar för en utlåning till Järfälla Spiders resten av säsongen. En riktigt bra back som har alla förutsättningar att lyckas, i mina ögon blir han nu den klart bästa backen i spiders tillsammans med Ahlqvist.


Gutav Mörn från Spiders har blivit utlånad till Bro IK i div 3 här i Stockholm. Han gjorde debut i helgen i deras segermatch mot IK Ängen. Mörn hann med 1 mål, 1 ass, och ett matchstraff 3.....


Mycket utlåningar och sånt just nu, jag har svårt att hänga med känner jag.... Richard Berg spelar ena sekunden i Huddinge och i nästa i Balrog.....Sundberg har även han gått från Balrog till Huddinge......Jocke Bäckström är helt plötsligt med i Visby igen, en fantastiskt duktig spelare för övrigt. Wedne från Farsta sägs ha gått till Tullinge....Christoffer Lindberg har gått från Farsta till Huddinge.... Stefan Norling och Fredrik Göthe till Odelberg/Gutsavsberg....Vi i Hawks har 3 spelare utlånade...... Ja, listan kan göras hur lång som helst i den hysteriska spelaromsättningen så här innan "fönstret" stänger. På Torsdag är det sista dagen innan "fönstret" stänger, blir inte förvånad om det blir fler förändringar som jag inte hänger med på....... Kommer Gaik att tappa spelare som det ryktas om? Frågan är egentligen, ska detta fönster vara öppet så länge som det är nu? Tveksamt. Jag är lite osäker i frågan, jag återkommer när jag bestämt mig om var jag står.


Har även lagt till en ny länk till länksamlingen på höger sida. Det är mitt nya SIL lag Blue Moon Bar som har en sida som är värd att besöka.


Ha en bra dag!



 
 
Ingen bild

Den som vet mest vinner

29 januari 2008 11:09

Eftersom Brasse har signat för Grimsta AIK (div 5) så tror jag tyvärr inte vi får se öknens Maradona halka runt i tibble

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards