Direktlänk till inlägg 31 januari 2008

Div 1 Mellersta

Av Andreas - 31 januari 2008 10:41

Och oddsen kommer redan nu.... och dom är hämtade från www.nordicbet.com



Åkersberga-Finspång                  2,40          6,50         1,75

- Ackers vek ner sig totalt hemma mot Skoghall senast, och nu känns det verkligen som sista chansen för dom oranga spelarna. Finspång imponerade väl inte direkt på mig när vi förlorade senaste helgen mot dom. Ackers MÅSTE vinna, men som dom presterar tror jag att dom får ta nya tag i div 2 nästa år. Finspång seger 6-3.


Handen-Västerås                   7,25           9,25          1,10

- Handen har gjort det riktigt bra efter jul och kommer att hålla sig kvar i div 1 trots att jag trodde annat efter att vi mötte dom innan jul. Västerås ångar på och kommer inte att ge bort några onödiga poäng i kampen om SSL status. VIB seger 6-2.


Örebro-Älvsjö               1,25            7,60          4,50

- Örebro har imponerat mer och mer på slutet, vinner inte bara med uddamålet längre. Älvsjö är ett stabilt div 1 lag, och spelar en attraktiv innebandy. Kan bli en jämn match, men Örebro har inte råd med några poängförluster i jakten på Västerås och 1:a platsen. Knapp Örebro seger 6-4. Sista målet i öppen kasse.


Karlstad-Tullinge             1,35            6,95          3,70

- Karlstad är borta från toppstriden efter förlusten mot Västerås förra helgen. Motivations brist? Tullinge ligger farligt nära nedflyttningsstrecket och är i poängbehov för att säkra nytt kontrakt. Karlstad är ett bättre lag än Tullinge, men här chansar jag på att motivation slår klass. Chanskryss 6-6.


Skoghall-Hässelby          1,80           6,05         2,35

- Ett lag som vi ska slå enligt mig. Men skoghall har gjort ett bra första år i div 1. Och vann senast övertygande borta mot Ackers. Kommer att bli en jämn match där jag tror att vi står som segrare, Hawks seger 5-4.


Lillån-GAIK/Väsby            2,15           5,80        1,95

- Gaik är ett bättre lag än Lillån. Men Lillån är i desperat poängbehov för att ta sig upp ovanför nedflyttningsstrecket. Gaik fortsätter att förlora och Lillån håller hoppet om fortsatt div 1 status vid liv. Lillån seger 7-5.


                                       ------------------------------


Återkommer med lite tankar om matcher i övriga serier senare, måste jobba lite också....


Hejdå Hejdå   



 
 
Ingen bild

Sportchefen

1 februari 2008 12:25

Rätt Tips!!
Akkers-Finspång 5-7
Handen-Västerås 3-5
Örebro-Älvsjö 7-3
Karlstad-Tullinge 6-2
Skogsmulle-Hawks 3-7
Lillån-Gaik 5-5, 6-5 efter sudden...

 
Ingen bild

nära

2 februari 2008 21:32

i tipset Örebro-Älvsjö. 4-6 i tom kasse ;)

 
Ingen bild

Tipset

3 februari 2008 08:51

Ursäkta sent inlämnade, här kommer mitt tips:

Åkersberga-Finspång 6-4
Handen- Västerås 1-8
Örebro-Älvsjö 2-4
Karlstad-Tullinge 10-3
Skoghall-Hässelby 3-4
Lillån-GAIK 6-3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andreas - 14 februari 2011 11:18

Från och med nu kommer inläggen att hamna på följande bloggadress istället:   http://blogg.innebandymagazinet.se/08bloggen/   Som sagt, ingen ändring i skrivandet. Det nya är adressen. Så det borde inte vara allt för jobbigt för Er som av någ...

Av Andreas - 11 februari 2011 17:45

Jag kommer att byta bloggadress inom kort. Lägger upp den nya här på bloggen så fort jag kommit tillrätta med den nya. Allt kommer fortfarande vara detsamma vad det gäller bloggandet, inga ändringar. I promise! Det nya är att adressen kommer att ändr...

Av Andreas - 10 februari 2011 07:30

Veckorna rullar på i rasande fart. Har väldigt mycket på jobbet just nu, därav lite dåligt med bloggande kan jag erkänna. Ska försöka bättra mig. Tränade i tisdags igen, stenhård fys stod det på schemat. Riktigt tungt men förmodligen välbehövlig...

Av Andreas - 8 februari 2011 07:45

Tillbaka i landet igen. Landade i söndagskväll på Arlanda, hann hem till en serverad födelsdagsmiddag med sonen som fyllde 7år, grattis igen! Tacos hade Måns önskat sig och så blev det. Även mina föräldrar var på plats, trevligt och underbart att var...

Av Andreas - 1 februari 2011 22:46

Träning avklarad ikväll igen. Det såg faktiskt ruskigt bra ut! Mycket folk och en ruggig fart. Var länge sedan vi hade en sådan träning, riktigt länge sedan. Jag inledde som back idag då jag som bekant inte ska vara med i helgen. Äntligen! Som jag ha...

Ovido - Quiz & Flashcards